Trophy-R este Renault-ul Megane RS care aduce un nou capitol din războiul etern al recordurilor pe Nurburgring. De această dată, epopeea Nordschleife continuă pe flancul modelelor cu tracțiune față. Acolo unde, pentru un timp, Honda Civic Type R a deținut supremația.
Chiar dacă este supranumit „Iadul Verde”, bucla nordică a circuitului de la Nurburgring exercită o fascinație maximă asupra fanilor și producătorilor auto deopotrivă. Iar luptele pentru supremație devin din ce în ce mai spectaculoase. Iată, după o perioadă de acalmie de doi ani, a sosit timpul unei noi bătălii… cu secundele. Să stabilim baremul. În 2017, pe 3 aprilie, Honda Civic Type R prelua recordul FWD cu timpul de 7:43.8
Însă, de pe 5 aprilie 2019, noul „Lord of the Ring” este cea mai recentă versiune a modelului Renault Megane RS Trophy-R. Acesta are același motor turbo de 1,8 litri și 300 CP / 400 Nm precum varianta standard Trophy. Însă, Trophy-R, ce va fi vândut în doar câteva sute de exemplare, are câteva secrete. În primul rând, o scădere a masei de până la 130 kg. Plus o aerodinamică îmbunătățită și o evoluție a șasiului, pentru mai multă stabilitate. Și astfel, ștacheta a coborât la 7:40.100!
Trophy-R nu se poate fără ajutor
Renault Sport va prezenta public Trophy-R pe 24 mai, în cadrul Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco, cu ajutorul echipei Renault F1 și a piloților Daniel Ricciardo și Nico Hulkenberg. Echipa specială care a dezvoltat Trophy-R a primit și ajutor din afară. Astfel, specialiștii de la Akrapovič au realizat sistemul de eșapament. Brembo s-a ocupat de frâne, Bridgestone de anvelope. Öhlins a avut grijă de amortizoare și Sabelt de scaunele de competiție.
Apropo, ca o paranteză, să vorbim despre saga FWD de pe Nurburgring. Nu mergem mult înapoi în timp, ci doar până în 2008. Pe atunci, Megane R.S. R26.R pleca acasă cu recordul – cu timpul de 8 minute și 17 secunde. În 2011, la doar trei ani distanță, a doua generație a versiunii Mégane R.S. Trophy, condusă de pilotul Laurent Hurgon, stabilea referința la 8:07.97. Apoi, în 2014, pentru prima oară un model FWD cobora sub 8 minute. Mégane III RS Trophy-R reușea un timp de 7:54:36.
Concurența nu a stat degeaba și precedenta generație Honda Civic Type R prelua ștafeta. În 2015, cu un timp ce 7:50.63. Cam un an mai târziu intra în horă și specialistul clasei compacte. VW Golf GTI Clubsport S trecea linia de sosire în 7:49.21. Germanii au gândit apoi teutonic – se poate și mai bine. Și au revenit, cu un tur gata în 7:47.19. Honda a trecut la „time-attack” cu noua generație Type R în 2017. Iar restul e istorie – 7:43.8. Bătut de Trophy-R cu 7:40.1.