Rolls-Royce are o deviză clară stabilită cândva de unul dintre fondatorii companiei, Sir Henry Royce: ”Caută perfecțiunea în tot ceea ce faci. Ia tot ce-i mai bun și perfecționează-l. Atunci când nu există, inventează-l.” Iar acum avem parte de un Rolls-Royce al SUV-urilor.
Rolls-Royce este considerat vârful în materie de lux auto. Este statutul pe care aproape orice producător ar vrea să-l aibă. Acest statut s-a stabilit pe baza exigenței și inventivității producătorului britanic. De aproape două decenii, marca britanică a intrat în portofoliul grupului BMW iar implantul german de tehnologie au propulsat marca spre cele mai mari cifre de vânzări din istorie. Gama a crescut iar, acum, avem de a face și cu un model ce nu poate fi ignorat de nimeni: Cullinan.
Impunător ca o cetate
Studiile făcute de Rolls-Royce au arătat dorințele clienților. Ei nu și-au dorit vreun SUV ca oricare altul de pe piață, dar cu o siglă diferită. Prin urmare, au ascultat de ce li s-a spus: ”Nu vă sfiiți să fiți cine sunteți. Nu faceți un alt SUV doar că mai elegant. Mergeți pe dimensiuni și pe proporții. Să-l faceți mare!” Este exact ceea ce au făcut cu noul Cullinan. Acum avem de a face cu o mașină impunătoare, care cu siguranță va stârnii reacții controversate pe piață. Cei mai mulți dintre cei care nu și-l permit vor spune că este o mașină urâtă sau că Rolls-Royce nu trebuia să facă niciodată un SUV. Constructorul britanic însă are încredere că va vinde acest model într-o cadență de 4.000 de exemplare pe an, deși prețul nu este deloc mic. Chiar dacă nu a fost comunicată oficial vreo cifră, ne așteptăm la un ”model de bază” de 300.000 de euro, producătorul anunțând că va fi situat între Ghost și Phantom.
Primul între egali
Cullinan este primul Rolls-Royce cu tracțiune integrală și direcție integrală oferite standard. BMW avea aceste tehnologii de la seriile 5 și 7. Prin urmare, le-au împrumutat colegilor britanici. Au considerat că manevrabilitatea unui asemenea castel pe roți este foarte importantă și credem că au făcut foarte bine. Nou pentru Rolls-Royce este și sistemul de suspensii pneumatice care permit ridicarea gărzii la sol pentru a putea trece peste obstacole. Astfel, Cullinan poate trece prin vaduri de apă de 55 de centimetri fără ca ocupanții să se ude pe picioare. Desigur, Range Rover poate până la 90 de centimetri dar acum este vorba despre cu totul altceva. Pentru a oferi confort chiar și pe teren accidentat, o cameră de luat vederi ”citește” drumul din fața mașinii și adaptează tăria suspensiilor pentru a putea amortiza mai eficient denivelările. Prin urmare, cei din interior vor avea senzația că merg cu un covor fermecat, plutind deasupra gropilor. Cullinan este în primul rând despre lux și opulență. Partea practică este pe planul secund, chiar dacă are un aport important în asta.
Detalii de lux
La interior, Cullinan poate fi dotat cu scaune individuale în spate sau cu o banchtă. Spațiul la picioare pentru pasageri este de peste 90 de centimetri ceea ce cu siguranță nu va impune un model cu ampatament extins. Dar cu Rolls-Royce nu știi niciodată.
Pentru prima oară în istorie, Rolls-Royce va avea un hayon. Acesta se deschide din două segmente, una în sus și a doua în jos. Pe partea inferioară se pot monta, opțional, două scaune și o măsuță astfel încât să puteți admira apusul… stând în portbagaj. Totodată, partea superioară a hayonului servește și drept acoperiș în caz că plouă. Iar din mașină până la portbagaj puteți folosi umbrela montată în portiera spate. După cum am fost obișnuiți deja, portierele spate se deschid invers față de cele față, pivotând pe montantul C în loc de montantul B (central).
Tehnologii de top
Sub capotă, Cullinan adăpostește un V12 de 6,75 litri bi-turbo. Acesta oferă 571 CP și un cuplu imens de 850 Nm disponibil de la 1.500 rpm. Transmisia integrală este gestionată electronic și are mai multe moduri de funcționare astfel încât să poată rula în siguranță atât pe asfalt cât și pe zăpadă sau nisip. Este cunoscut faptul că unul dintre foștii maharajahi indieni folosea Rolls-ul său pentru a merge la vânătoare.
Pentru interior, clienții vor beneficia de toate tehnologiile existente în materie de infotainement. Pe ecranul central vor putea urmări și imaginile furnizate de cele patru camere de luat vederi ce pot compune și o imagine de ansamblu, cum ar fi văzută mașina de sus, din elicopter. Da, chiar așa i-au spus: hellicopter view. La cei 5,43m lungime și 2,16 lățime, este o dotare destul de bună atunci când vrei să parchezi mai bine pentru a urmări un meci de polo așezat pe cele două locuri din portbagaj. Ca și dinamică, Rolls-Royce a comunicat doar viteza maximă, limitată electronic la 250 km/h. Demarajul este mai puțin important.
Cullinan este, de fapt, cel mai mare diamant descoperit vreodată și, în stare brută, cântărea 3106 carate, adică 621,35 grame. Mai multe despre acest giuvaer găsiți aici. Iar în continuare, vă delectăm cu câteva imagini despre cel mai așteptat SUV al ultimului deceniu: Cullinan.