Kia este marca ce a introdus pentru prima oară o garanție mai mult decât triplă față de majoritatea mărcilor de pe piață. A uimit cu gama compactă cee’d iar acum vine cu ceva menit să șocheze: Kia Stinger GT.
Kia Stinger GT este un răspunsul afirmativ la întrebarea: oare o marcă de volume n-ar putea produce o mașină deosebită? Odată ce constructorul asiatic a avut resursele necesare să facă un pas îndrăzneț în sensul unei mașini mai luxoase și mai performante, l-a făcut. Desigur, unii vor spune că Stinger nu dispune de toate tehnologiile moderne. Unii vor spune că mașinii îi lipsesc acele câteva tușe care să o ducă clar în zona Premium. Asta pentru că producătorul nu a dorit să intre pe terenul minat apărat cu strășnicie de Audi, Alfa Romeo, BMW, Jaguar sau Mercedes-Benz.
Fast-back
Caroseria este una tipică de berlină cu hayon. Asta dacă este să ne luăm după canoanele de caroserii. Unii ar numi-o coupe cu patru uși. Asta ar însemna o forțare de termeni. Nu se poate denumi nici fals coupe pentru că are portiere cu rame la geamuri. Prin urmare, este ceea ce s-ar numi un fast-back. Dacă ar fi făcut-o cu geamuri fără rame sigur ar fi costat cu câteva mii de euro în plus. Forma este clar accentuată pe stilul de mașină cu tracțiune spate. Unele versiuni de Kia Stinger chiar vin cu punte motoare doar pe spate. Modelul de vârf, cel testat de noi, Kia Stinger GT, vine însă cu tracțiune integrală.
Epoca automatizării
Coreenii și-au pus toată priceperea și know-how-ul în acțiune. Iar, acolo unde n-au mai știut exact ce să facă, au angajat oameni de calibru. Un fost designer de la Audi și un inginer de la BMW Motorsport au migrat în tabăra Kia pentru a fae o mașină spectaculoasă. Noi zicem că au reușit din plin. Scaunele te îmbracă, iar lateralele acestora sunt reglabile. Astfel, te vor țintui bine atunci când o să vrei să mergi mai tare pe viraje. Ca și dotări interioare, Kia Stinger GT vine cu un pachet generos, dar care poate fi îmbunătățit puțin cu o cameră de mers înapoi și alte câteva elemente. Dar nu prea multe pentru că oricum majoritatea sunt de serie. Spațiu suficient pe banchetă și un portbagaj decent, de 406 litri. Aici parcă ar fi mers ceva mai mare. Despre instalația audio, cel mai bine le zice Cristi Stanciu în video-ul de mai jos.
Kia Stinger GT pe scurt
O mașină performantă care are un demaraj 0-100 km/h în mai puțin de 5 secunde. Are tracțiune integrală și o suspensie adaptivă care se întărește pe viraje. Se stă foarte bine în ea și îți dă o senzație foarte plăcută de siguranță. Din capitolul „ce nu ne place la Kia Stinger GT” am spune consum de carburant (dar puterea aia trebuei hrănită cu ceva). Sunetul prea discret al motorului, faptul că doar pe hayon scrie modelul mașinii (deși la Sportage îți scrie și pe praguri) și am mai adăuga ceva. Unele elemente din interior parcă nu sunt prinse cum trebuie și mai transmit zgomote bizare. Dar, nota bene: vehiculul testat avea câteva mii de kilometri în regm de circuit. Iar pe circuit s-a mers în așa fel încât au fost consumate două rânduri de plăcuțe de frâne. Adică echivalentul a 40,000 de kilometri de rulaj normal spre sportiv. A! Prețul intră la ce ne-a plăcut. Pentru că la 48.000 de euro modelul testat (preț standard fără niciun discount) cu tot cu TVA, nu găsești nicio altă mașină pe piață care să facă ce face Stinger GT. Mai multe prețuri găsiți aici.