Suedezii de la Volvo și-au reveni pe deplin. Ei au reușit să se relanseze pe piața mașinilor Premium, unul dintre modelele reprezentative fiind și acest Volvo V60. Astfel, ne arată că n-au uitat perioada în care au făcut break-uri spațioase (sportive) și utile familiștilor.
Pe măsură ce avansezi pe scara ierarhică și cea financiară, nevoile tale sunt din ce în ce mai diverse. Dacă între timp apare și un copil, sau doi, în peisaj, e clar că ai nevoie de un break sau un SUV. Nu toți sunt însă fani SUV-uri. Unii nu se simt prea confortabil pe viraje în SUV-uri și se reorientează spre break-uri. Dar pentru că încercăm să ne facem viețile mai simple, căutăm cât mai multe avantaje într-un singur obiect. În cazul de față, într-o mașină.
Cargo Volvo
Cu un volum al portbagajului de 529 de litri cu bancheta în ordine de mers, Volvo V60 se poate lăuda că poate transporta cantități mari de valize pe suta de kilometri. Iar cu 310 CP sub capotă, poate face asta destul de repede. Portbagajul are o adâncime de un metru și o lățime de 1,03 m. Pe această suprafață se pot îmbarca destul de ușor obiecte gen biciclete pentru prichindei sau cărucior. Singurul neajuns la Volvo V60 este că înălțimea portbagajului este de 45 cm, ceea ce în unele situații ar putea constitui un impediment. De asemenea, marginea de încărcare de 62 cm de la asfalt nu este tocmai o bucurie dacă aveți de încărcat ceva mai greu. Dar presupunem că cine are copii deja nu mai are o problemă să ridice 20 de kilograme să le urce într-un portbagaj.
Pentru pasageri, s-au rezervat patru locuri foarte confortabile. Pentru locurile din față se poate opta pentru soluții cu scaune reglabile electric în mai multe direcții decât vă puteți imagina. Se pot regla, printre altele, lungimea șezutului scaunelor sau lățimea spătarului. Locurile din față sunt prevăzute cu încălzire și ventilație. Pe banchetă se poate apela la un sistem de încălzire electrică a acesteia, o soluție foarte bună mai ales pentru variantele diesel.
Info- Volvo V60
Dar dacă pe partea de confort deja ne-am lămurit, ne-am scufundat în unversul oferit de instalația de infotainment alături de DJ. Cristi Stanciu de la Virgin Radio. Am remarcat că nu sunt oferite foarte multe butoane clasice prin mașină. În schimb de pe ecranul mare al instalației se pot face o sumedenie de reglaje și verificări. De la cât de tare să fie lumina prin mașină și care este presiunea în anvelope până la multiplele reglaje ale instalației audio Bowers&Wilkis. Apropos, această dotare face parte dintr-un pachet care costă aproximativ 3000 de euro și este prima opțiune pe care cineva ar trebui să o bifeze. Înaintea culorii!
Instalația audio de pe V60 este extraordinară. Conform lui Cristi Stanciu de la Virgin Radio, experiența acestui sistem este desăvârșită. De fapt, urmăriți în filmul de mai departe despre ce este vorba și cum ne-am simțit cu mașina.
Cargo-express
Atunci când ai sub capotă un motor de 310 CP cuplat la o transmisie automată cu opt trepte și o tracțiune integrală, lucrurile se pot mișca foarte repede. Cele 1,7 tone ale mașinii (masă proprie) sau aproape 2 (masă maximă admisă) sunt mișcate cu repeziciune de cuplul de 400 Nm. Astfel, V60 T6 poate obține un demaraj 0-100 kmh în sub 6 secunde! Viteza maximă este limitată la 250 km/h. Am apreciat în mod deosebit consumul urban (real) de 11,2 l/100 km în mediu urban. Pentru extraurban, la mers cuminte, te poți baza pe 6 l/100 km. Asta ar duce la un consum mediu de 7,8. Declarat este 7,6, dar sunt sigur că n-au avut de a face cu un consum de București în septembrie.
Mașina cu toate dotările incluse ajungea la 81.000 de euro, dar este oferită pentru 75.365 euro cu TVA. Totuși aș merge pe aceeași versiune de motorizare și singura opțiune ar fi instalația audio. Dar pentru cine vrea să-și configureze mai bine unul, poate accesa acest link și se va lămuri singur,
Dar dacă te consideri deja suficient de realizat încât să începi cu break-urile de familie, V60 este o alegere foarte inspirată. Viteză, performanțe, siguranță și consum decent pentru oraș.