Bollinger B2 – probabil nu ați auzit până acum de Bollinger Motors. Compania de tip startup este din America și a făcut senzație în momentul prezentării modelului B1. Nu de alta, dar propuneau un SUV cu capabilități de transport și off-road excelente, performanțe de invidiat și… propulsie exclusiv electrică.
Cu rezervele de rigoare – modelul B1 nu a intrat încă în producția de serie – Bollinger Motors are un potențial excelent. Iar rapiditatea cu care prezintă noutăți este un bun indicator al modului de lucru. Practic, noul pickup B2 este de fapt al treilea model. Aceasta deoarece B1 poate fi rezervat atât în versiune cu două, cât și cu patru portiere. Și apropo de rezervări, deja există peste 20.000 de doritori. Și da, suntem total de acord cu ideea din spatele conceptului. Aceea conform căreia atunci când străbați munții în modelul off-road preferat nu ar trebui să poluezi…
La o primă vedere, B1 și B2 sunt frați de cruce. La fel și la a doua, conform Bollinger. Noul pickup preia majoritatea elementelor de design și tehnologiile fratelui SUV. Asta înseamnă tracțiune integrală, două motoare electrice, sau caroserie din aluminiu. Detaliile fac și ele deliciul: suspensie hidro-pneumatică, spațiu de încărcare frontal („frunk”) și un sistem patentat ce permite încărcarea obiectelor foarte lungi pe întreaga lungime a vehiculului. Evident, capabilitățile de cărăuș au fost principala preocupare în proiectarea modelului pickup.
Zero emisii, dar nu și zero capacitate de transport pentru B2
Bena modelului B2 este lungă de 1,7 metri – există chiar și două versiuni de lungime, în timp ce fereastra din spate poate fi rabatată. Astfel, capacitatea de încărcare ajunge la nu mai puțin de 72 de foi de placaj. Practic, datorită încadrării în clasa utilitară, B2 oferă o capacitate de încărcare cu mult peste cea a unui pickup clasic – peste 2,2 tone. Bollinger promite transformarea modelului B2 în prototip pentru clasicele testări în 2019, cu producția programată apoi pentru 2020.
Pe lângă capacitatea de lucru aproape extremă, B2 se mai poate lăuda și cu performanțe excelente pentru un astfel de vehicul. Cele două motoare electrice livrează împreună 520 CP și 696 Nm. Astfel, pickup-ul va putea accelera ca un model sport, până la 60 de mile (96 km/h) în 6,5 secunde. Viteza maximă nu este la fel de impresionantă însă – 160 km/h. Nici o grijă, compensează autonomia – 320 km conform EPA, datorită acumulatorilor de 120 kWh. Odată descărcată, bateria va fi re-energizată în zece ore sau un minim de 75 de minute în cazul unei stații de încărcare rapidă DC.