Volvo propune pieței un hibrid interesant. Nu, nu este un hibrid de genul benzină – electric (are și așa ceva) ci unul break-hatchback. Se numește V40 și are o versiune foarte interesantă.
După ce-au fost cumpărați de gigantul chinez Geely, cei de la Volvo au primit o finanțare confortabilă. Astfel au reușit să-și dezvolte noi și noi concepte de mașini. Rezultatul final este că, acum, marca suedeză are o gamă foarte bine dezvoltată. Au pus accent pe siguranță, ecologie și au ambalat totul într-un design specific nordic. Unul care nu copiază, nu se inspiră și nu te face să te simți mic.
Volvo V40 D2 Experience
Este una dintre cele mai interesante oferte din gama Volvo. Este disponibil cu motorizare turbodiesel sau cu benzină. Dar, dacă versiunea cu benzină este mai nervoasă, cea diesel este mai economică. Chiar dacă producătorul ne promite consumuri urbane de sub 5 litri la suta de kilometri, realitatea ne-a dovedit valori mai mari. Dar deja ne-am obișnuit că în București WLTP-ul este tot un factor optimist. Plus că aici avem de a face cu o cutie de viteze automată, care mai crește puțin cifrele. Ca și spațiu interior, mașina este destul de ok pentru locurile din spate. Pentur locurile din față însă chiar nu ridică vreo problemă. Portbagajul de 400 de litri se înscrie în media clasei.
Să stăm pe drum!
La capitolul performanțelor, D2-ul celor de la Volvo am putea spune că se mișcă decent. Adică are un demaraj 0-100 km/h în 10,2 secunde iar viteza maximă ajunge la 190 km/h. Probabil este o avanpremieră pentru momentul în care Volvo va limita toate mașinile sale la 180 km/h. Dar este de admirat ținuta de drum. Mulțumită pachetului R-Design cu anvelope de 225/40 R18 și suspensie mai coborâtă cu 10 mm față de restul gamei, versiunea testată are un comportament rutier de top. Pe viraje sunt convins că va putea lăsa în urmă multe mașini care se laudă cu performanțe 0-100 km/h mai bune.
Volvo dotează
Dintre dotările pe care le-am întâlnit și care ne-au atras atenția în mod deosebit sunt: farurile LED, trapa panoramică, suspensia R-Design și instlația audio. Cu toate că nu este o instalație foarte performantă ci una standard, se aude excelent în mașină. Nu are chiar aceleași reglaje precum sora mai mare V60 dar este mai mult decât decentă. Nu distorsionează și se aude foarte bine. Dar nu este pentru cei care-și doresc o audiție perfectă. S-ar putea să mai scape câteva sunete pe ici pe colo. Dar, la 26.411 Euro cu tot cu TVA, este greu de găsit o mașină cu aceleași dotări și accesorii.