Lifestyle / Teste auto

Mai rapid decât un intro

Sunt foarte multe melodii care durează câteva secunde bune până să înceapă, de fapt, să se înțeleagă despre ce cântec este vorba. În intervalul acela un BMW 440i xDrive ajunge de la 0 la 100 km/h. Iar cum se aude muzica în el…

BMW ne-a zăpăcit când a schimbat denumirea din Seria 3 Coupe în Seria 4 coupe. Brusc, toate coupe-urile mărcii bavareze au trecut la numere pare iar cele cu patru uși sau break-uri au trecut la numere impare. Ne-am revenit din zăpăceală și ne-am concentrat asupra a ceea ce oferă mașinile în loc să ne mai preocupe denumirea. Prin urmare, am avut la test un BMw 440i xDrive Coupe. Trebuie făcută precizarea că este coupe pentru că mai există și versiunile Cabrio sau Grand Coupe care are 5 uși. Sper că nu v-am aruncat iar de pe șine.

De mare clasă

Când am văzut în fișa tehnică lungimea de 4,64 a mașinii am avut un mic șoc. Nu cu mult timp în urmă, această dimensiunie era pentru mașini de clasă medie. Cu toate modificările și măririle, transmutările și permutările posibile, acum avem un coupe cât un BMW Seria 5 E34. Exagerez cu fix 6 cm. Dar nu exagerez la ampatament unde limuzina E34 avea un ampatament de 2,76m iar Seria 4 Coupe are 2,81. Prin urmare, grație unui ampatament lung putem vorbi despre o mașină foarte confortabilă pe șosele la viteze destul de ridicate. Doar că, cel mai probabil, vă veți simți mai confortabil cu o singură persoană în dreapta. Pe bancheta profilată pentru două persoane, vor încăpea doar dacă sunt până în 1.70m și nici șoferul să nu depășească 1.80. Portbagajul în schimb este suficient de încăpător pentru bagajele unui concediu de două săptămâni. Asta dacă nu luați și placa de surf sau o montați pe capotă, pe suport. Lucru pe care nu l-ai putea face dacă ai merge cu un 420i Cabrio.

Habitaclu de granturismo

BMW Seria 4 nu poate fi categorisit ca un Granturismo. Cu toate acestea, se va descurca de minune dacă va fi pus într-o asemenea ipostază. Poate că exteriorul îl va trăda că nu face parte din acea categorie, dar interiorul este cu siguranță din același film cu coupe-urile rapide, de drum lung. Scaunele standard nu sunt prea confortabile, dar cele opționale merită toți banii. Spre exemplu, cele avute de noi pe modelul testat sunt cu multiple reglaje și oferă atât confort cât și stabilitate laterală pe viraje. Bordul este un display pe care se afișează tot. Unii (printre care și subsemnatul) preferă ceasurile clasice. Dar alții, mai deschiși spre modernism (precum Cristi Stanciu) vor aprecia din plin acest trend. Unde am căzut amândoi de acord, a fost asupra cutiei de viteze. O transmisie automată de opt trepte, care schimbă fără reproș și fără ezitare. La partea de confort acustic, cel mai bine urmăriți filmul în continuare.

 

De sport, de lux, de zi cu zi

BMW 440 i coupe xDrive este, cu certitudine, o mașină pe care o poți utiliza zi de zi fără probleme. Rutina traficului va fi mai ușor de combătut prin instalația audio. Cât despre drumurile extraurbane (mai ales cele virajate) vor fi o plăcere. Performanțele dinamice ale mașinii sunt de domeniul suprecar-urilor de acum câțiva ani. Orice se încadrează într-un 0-100 la categoria 4 secunde ar trebui considerat supercar. Unul dintre motivele pentru care 440 i este atât de performant este și cuplul de 450 Nm disponibil între 1380 și 5000 rpm. O plajă de turații atât de largă pentru cuplul maxim nu o oferă niciun diesel de pe planetă!  Desigur, viteza maximă este limitată la 250 km/h. Dar asta nu este un impediment real. Impediment ar fi dacă pe viraje mașina s-ar balansa. Dar, de fapt, stă foarte bine ancorată de drum grație suspensiilor atent studiate de producător. Desigur, cei care preferă confortul vor putea fi afectați pentru că amortizoarele nu sunt prea moi. Dar dacă vrei o mașină sport rapidă, mai bine să aibă suspensii dure decât să te „verse” la primul viraj abordat mai cu aplomb.

Verdict? Mulți mi-au cerut să dau un verdict pentru mașinile testate . Nu voi da verdicte ci doar concluzii. Dacă vrei un autoturism cu personalitate, performant, confortabil (destul de…) și bine garnisit cu de toate, BMW 440i xDrive este o opțiune foarte bună. Mai rămâne să te împaci și cu prețul. Un preț la care-ți poți lua o berlină premium cu patru portiere și ceva (foarte puține) dotări. Dar care, cu siguranță, nu va fi la fel de performant precum 440i xDrive.

BMW-440-i_motor

Picture 1 of 5

BMW 440i xDrive este propulsat de un motor de trei litri bi-turbo cu șase cilindri

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*