Teste auto

Honda CR-V consumă mai mult decât o mașină electrică!

Honda CR-V a deținut mult timp titlul de cel mai vândut SUV din lume, fiind o mașină care se vindea fără niciun discount în Statele Unite și se stătea la coadă pentru ea ca la covrigii calzi iarna. Acum a primit o versiune hibridă incredibil de economică.

SUV-ul japonez a ajuns la cea de-a cincea generație și milioane de unități vândute. În Europa nu este la fel de populară, unul dintre motive fiind fix acela că este concepută să placă mai mult americanilor. Iar dacă americanii nu pun mare preț pe finisajele de interior ci pe preț și utilitate, europenii da. Europenii au început să monteze suporți de băuturi în momente în care americanii aveau pentru toate patru locurile. Honda CR-V a reușit recuperează însă teren în două arii foarte importante pentru Europa: finisaje interioare și platformă tehnică.

CR-V,  aparent masiv

La prima vedere pare o mașină mare. Când ne uităm însă în fișa tehnică și vedem că are doar 4,6 metri lungime realizăm că tot SUV de clasă compactă este. Masivitatea aparentă este dată de doi factori: înălțimea de 1,68 metri și designul cu suprafețe bombate, de parcă întreaga caroserie ar fi fost umflată. Partea frontală însă a rămas ascuțită, așa cum ne-au obișnuit deja japonezii.

Tot din exterior se observă scrisul mare „Hybrid” pentru a ne atrage atenția că nu este un CR-V simplu. Ce se mai remarcă sunt stopurile desenate mai pe gustul europenilor, dar tot amplasate sus pentru a le proteja de micile incidente din parcare. Farurile par a face corp comun cu masca frontală și descoperim o grilă față activă care se deschide sau se închide în funcție de necesitățile aerodinamice. Faptul că are jante pe 18 țoli ne-au făcut să ne gândim că iar vom tremura la fiecare denivelare. 

 

Spațiu cât cuprinde

Honda CR-V este pur și simplu imensă în interior. Ai loc pentru cinci persoane iar absența tunelului median pentru un cardan permite mai mult spațiu pentru picioarele pasagerilor din spate. Iar dacă la unele modele din familie am avea câte ceva de reproșat scaunelor, aici nu mai avem ce spune. Sunt scaune create pentru confort și confirm că după aproape 6 ore petrecute în mașină, nu aveam dureri de spate sau alte anchilozări. Pe banchetă, este loc mai mult decât suficient și la cap, cu toate că vehiculul de test avea și trapă panoramică. Iar portbagajul are aproape 500 de litri. Ce să zic, este o mașină veritabilă de familie cu doi copii. Iar dacă n-ai copii, ai loc să-i faci pe banchetă.

Tehnologii utile

La noua generație Honda CR-V cadranul de bord cu ceasuri analogice a fost înlocuit cu display-uri. Soluția preluată de la Honda Civic a fost implementată și aici și ne place cum arată. Dar, dacă la Mazda apreciam absența butoanelor, aici le avem pe toate pe volan. Îți ia ceva timp să te obișnuiești cu ele pentru că fiecare face ceva anume. Sistemul de infotainement a primit ceea ce-i lipsește pe Civic X și anume un buton rotativ de volum. Simplifcă foarte mult lucrurile. Ar fi fost și mai bune dacă sistemul de infotainement s-ar fi mișcat și mai rapid și cu o rezoluție mai bună. Deși face tot ce te aștepți să facă, nu o face atât de repede pe cât ai vrea.

Honda CR-V multi-mode

Partea cea mai complexă la mașina asta este partea tehnică. Pe scurt, are un motor de doi litri în ciclu Atkinson și un motor electric plus un pachet de acumulatori lithiu-ion. Dar asta este pe foarte scurt. Partea de transmisie este cea mai ciudată. Honda CR-V are o transmisie cu o treaptă. Exact: una singură! Dar cum funcționează tot ansamblul este cel mai interesant. Are trei moduri de funcționare: EV, Eco și Sport.

Funcția EV

Pe funcția EV, e simplu: motorul electric acționează roțile. În principal puntea față și doar la nevoie se transferă cuplu spre puntea spate. Motorul termic stă cuminte să nu facă gălăgie. Poate ai ajuns acasă prea târziu și nu vrei să te audă vecinii.

Funcția Eco

Pe funcția Eco, adică cea normală de mers, motorul termic pornește și, printr-un generator, alimentează motorul electric iar ce rămâne în plus se stochează în acumulatori. Când consideră sistemul că ai suficientă baterie, se oprește și mergi doar pe electric. Ce am constatat cu plăcere este că toate plecările de pe loc se fac în regim electric.

Funcția Sport

Pe funcția sport, motorul alimentează partea electrică dar și puntea față prin intermediul unui sistem de ambreiaje. E destul de complicat și complex dar funcționează ireproșabil. Ce trebuie precizat este că Honda face autoturisme hibride încă din 1999 și deja a acumulat destul de multă experiență în domeniu. Iar asta se vede în felul în care merge CR-V.

Motorul Atkinson de doi litri este un tip de propulsor derivat din motorul clasic în patru timpi. Are tot atâția timpi dar are un raport de compresie mai mare și un randament mai bun. Singurul neajuns al acestui tip de propulsor este că el dă randament bun la turații mai ridicate, nu la ralanti. La ralanti chiar are tendința să se oprească. Dar la o hibridă această caracteristică nu este un impediment ci un avantaj.

Cum se traduce acest sistem? Ei bine, trafic aglomerat, aer condiționat pornit, nenumărate porniri-opriri pe la semafoare au dus la un consum urban de 6,5 l/100 km. Este neverosimil! Iar pe regim extraurban a consumat 6 l/100 km. Adică a consumat mai puțin decât declară constructorul pe noile norme de măsurare WLTP și cu un litru mai mult decât pe vechile norme de măsurare pe care le blama toată lumea că nu sunt corecte. În cazul Honda CR-V Hybrid, nici cele noi nu sunt corecte. Pentru că mașina consumă mai puțin decât se declară.

Pe  viraje, masa destul de mare a vehiculului se resimte printr-un ruliu acceptabil. Dar dacă inițial ne gândeam că jantele de 18 vor duce la disconfort, pe stradă am constatat că nu avem nicio problemă. Nici măcar la șine de tramvai sau alte asemenea „îmbunătățiri” urbane.  Pentru mai multe detalii și prețuri accesați acest link.

Honda-CR-V-Hybrid-2019-03

Image 11 of 11

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*