Roma este la Nuova Dolce Vita, conform producătorului din Maranello. Însă de fapt este cu mult mai mult. Este în același timp un omagiu adus gloriosului trecut, spectaculosului prezent și imemorialului viitor…
Maranello, Modena, Portofino, Roma – toate sunt nume de orașe din Italia. Și toate sunt nume purtate de modele ale Căluțului Cabrat. Practic, ne mirăm că le-a luat celor de la Ferrari atâta timp să aleagă și capitala peninsulei… Însă e posibil să fi dorit să acumuleze experiență… retro. Nu de alta, dar în ciuda liniilor ultra-moderne, Ferrari Roma evocă în mod clar atmosfera la Nuova Dolce Vita a capitalei decadelor 1950 și 1960.
Drept pentru care remarcăm mici influențe de la modele precum 250 GT 2+2, 250 GT Berlinetta Lusso sau Daytona. Și ne bucurăm, deoarece Roma pare să fie noul GT de bază al familiei Ferrari. Iar un pedigriu nobil este întotdeauna de dorit în astfel de cazuri. Oricum, stilul este cât se poate de minimalist-modernist. Frapează, de exemplu, noul tratament al părții frontale. Grila este tip „șvaițer”, farurile LED au renunțat la tratamentul pe verticală, iar „nasul” este foarte ascuțit.
La Nuova Dolce Vita sau la performance vitae?!
Spatele este dominat de luneta de dimensiuni mari, iar perechea de evacuări duble face legătura cu restul modelelor casei. În schimb, viitorul este asigurat de noul stil al stopurilor… la bine și la rău. Roma bagă la Nuova Dolce Vita în categoria tenorilor cu glasul V8-ului de sub capotă. Premiatul twin-turbo de 3,9 litri donează 620 CP (aproximativ 100 în minus față de F8 Tributo) și 760 Nm (-10 Nm). Iar performanțele sunt pe măsură, cu o linie roșie la 7500 rpm și puterea trimisă roților prin noua cutie DCT cu 8 trepte, preluată de la SF90 Stradale.
Drept pentru care, retro-modern-coupé-ul fuge tare de la 0 la 100 km/h în 3,4 secunde. 0-200 km/h sunt gata în 9,3 secunde, iar viteza maximă este de peste 320 km/h. Dimensiunile sunt compacte: 4656 mm lungime și o greutate de 1472 kg. Iar cockpit-ul este neobișnuit pentru Ferrari. Are layout separat pentru șofer și pasager – însă egalitatea în drepturi este totală. Ecran central pentru amândoi. Instrumentar de bord digital – pentru șofer. Și display separat deasupra torpedo-ului, pentru pasager. Libertate, egalitate, „ferraritate” – în stil italian!