Nikola Badger, este un nume interesant pentru un pickup complet electric. Din punct de vedere zoologic, numele de „Bursucul” este bine ales. Însă, semantic, verbul din limba engleză înseamnă și „a necăji, a plictisi, a bate la cap”.
Poate că Nikola a ales Badger în mod intenționat – din dorința de a bate la cap clienții americani. Nu de alta, dar aceștia deja au cam multe opțiuni interesante în zona imenselor camionete de lucru și activități de plăcere. Atlis XT, Bollinger B2, Rivian R1T – ca să amintim doar câteva. Și, evident, să nu uităm de vedeta segmentului – Tesla Cybertruck. Cu toate că, din punct de vedere stilistic, Nikola Badger pare mai degrabă o copie electrică de Ford F-150.
Culmea, Nikola a renunțat la denumirile „litero-numerice” cu care ne-a obișnuit. Avea deja modelele comerciale Zero, One, Two și Tre. Acum a sărit din matematico-literatură la zoologio-semantică. Cine știe, poate de acolo au apărut și caracteristicile tehnice abracadabrante. Și nu ne referim la dimensiuni. Ele sunt destul de standard pentru SUA. Adică lungime de 5890 mm, 2180 mm lățime și 1870 mm înălțime. Plus o benă generoasă, de 1560 mm.
Nikola Badger, BEV sau FCEV
În schimb, datele de performanță sunt cu adevărat fantastice. În special cifra maximă a autonomiei. În format BEV – pe baterii – Nikola Badger va parcurge 300 de mile (483 km). Nimic neobișnuit. Însă în versiunea FCEV, autonomia va ajunge la 600 de mile – 965 km! Tertipul este simplu. Această variantă are și pilă de combustibil și baterii reîncărcabile de la rețea. Deci situația pare credibilă – însă nu vrem să ne gândim la cifra masei totale…
În rest, startup-ul american se prezintă cu și mai mult SF. Puterea constantă este de 455 CP, cea maximă de 906 CP. Și un cuplu de 1328 Nm. Acumulatorii au 160 kWh, iar sistemul fuel cell o putere de 120 kW. Exisă și Supercapacitor pentru Launch Assist. De unde și timpul 0-60 mph (96 km/h) de 2,9 secunde. Iar capacitatea de tractare este de peste 3630 kg! Deci, e perfect pentru cowboy-ii texani…