Citroen a decis să ofere lumii întregi o doză de ë-Confort cu noul C5 Aircross SUV Hybrid. O denumire destul de tardivă și un pic înșelătoare. Însă, recunoaștem, ideea cu „ë-Confort” e aproape genială.
Am spune că noua versiune a SUV-ului vârf de gamă al mărcii franceze este tardivă dintr-un singur motiv. Peugeot (3008 Hybrid4) și Opel (Grandland X Hybrid4) au fost un pic mai rapizi. Iar denumirea este clar un pic înșelătoare, deoarece la fel ca frații anterior menționați, sistemul de propulsie este de tipul plug in hybrid. Acum, faptul că este Hybrid – nu Hybrid4, poate să însemne un singur lucru – este posibil ca Citroen să nu fi ales și dotarea cu tracțiune integrală.
Altfel, să vedem ce propune acest ë-Confort. Păi francezii se bazează mai ales pe suspensiile cu amortizare hidraulică progresivă și pe scaunele Advanced Comfort. Asta se ocupă de ë-Confort pentru zona lombară. Pentru zona mentală există cele 20 de sisteme de asistență la condus. Și pentru zona buzunarului există control automat al modurilor de condus, încărcare facilă și un portal dedicat de servicii conectate.
ë-Confort, dar și un pic de e-performanțe
Versiunea PHEV este dotată cu un motor pe benzină de 180 CP și unul electric de 80 kW, totalul combinat fiind de 225 CP și 320 Nm. Totul angrenat cu ajutorul transmisiei… ë-EAT8. Dacă sună cunoscut este pentru că Peugeot oferă aceeași combinație pe versiunile 508 / 508 SW Hybrid. Ceea ce înseamnă că va putea parcurge integral electric până la 50 km (WLTP). Și chiar dacă nu are parte de 4×4, C5 Aircross plusează la ë-Confort și cu portbagajul variabil, de 460 – 600 litri. Iar bateria de 13,2 kWh, plasată sub scaunele spate, nu împiedică cu nimic modularitatea.
Astfel, cele scaune individuale de aceeași dimensiune rămân la fel de rabatabile, escamotabile și înclinabile. Noul PHEV va fi produs la fabrica din Rennes – La Janais, Franța, alături de versiunile ICE. Reîncărcarea durează între 4 și 7 ore de la prizele domestice, în timp ce o încărcare la wallbox sau priză publică Type 2 va reduce timpul de așteptare la 2 ore (cu încărcătorul opțional de 7,4 kW). Ah, și în cazul în care vă întrebați de ce i-au lungit numele cu inițialele SUV, acestea se traduc de acum drept „Silent Urban Vehicle”…