2020 se anunță un an al schimbărilor. Turcia are, de exemplu, propriul producător autohton de vehicule – TOGG. Și nu orice fel de vehicule – ci unele complet electrice. Iar în SUA Fisker Inc. a vizitat un Ocean, via Los Angeles.
Cât am fost în vacanță s-au întâmplat chestii interesante în industria auto. Spre exemplu, „mărețul” Recep Tayyip Erdoğan a fost la un eveniment în IT Valley. Nu, președintele Turciei nu s-a împăcat cu SUA. IT Valley este în Gebze, Turcia. Acolo și-a anunțat debutul prima marcă turcă de automobile, complet autohtonă: TOGG. Adică Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu.
Iar compania a prezentat și primele sale produse. Prototipul C-SUV, un crossover de dimensiuni medii, complet electric. Și un concept de sedan, încă nenumit. Mai au timp – C-SUV va apărea primul, prin 2022. Cu tehnologii proprietare Turciei, mai ales! Și nu sunt puține – C-SUV are OTA (update over-the-air), V2X (comunicare vehicle-to-everything) sau „Slow Traffic Pilot” – adică este semi-autonom Level 2.
TOGG de Fisker, la Ocean
TOGG este un nume ciudat, însă C-SUV pare la nivel cu restul modelelor de la startup-uri EV. Are dimensiuni generoase și un interior complet digital – de la șofer la pasagerul dreapta. Capabilități fast-charge (30 min până la 80%) și autonomii de 300 sau 482 km. Plus unul – de 200 CP sau două motoare electrice (400 CP), cu tracțiune RWD sau AWD. Și un design aerodinamic semnat de Pininfarina. Pentru a ajunge la 100 km/h în 7,6 sau 4,8 secunde.
Chiar dacă nu la fel de aproape de noi, dar parcă mai interesant este și Fisker Ocean. Este tot un SUV complet electric – ce va sosi tot prin 2021/2022. Lansat la Los Angeles, Fisker Ocean are chiar și un „California Mode”. Precum și un preț „modic” de $37.499, pentru care clienții primesc acumulatori de 80 kWh. Și tracțiune pe două sau patru roți, autonomie de 300 de mile și un 0-96 km/h în doar 2,9 secunde.