Cupra Leon s-a metamorfozat rapid dintr-un Seat compact. Stați un pic, că este aproape aceeași mașină. Doar emblemele și motorizările diferă. Plus performanțele – desigur. Doar avem de-a face cu specialiști, nu?
Să nu fim nedumeriți. Seat a decis ca modelele de performanță Cupra – precum noul Leon – să fie independente. Adică s-au maturizat – după trei generații în cazul de față – pentru a merge la casa lor. Așa da atitudine părintească! Mai ales că noul Cupra Leon a fugit de acasă de la Seat înaintea verilor VW Golf 8 GTI sau Skoda Octavia RS.
La fel ca variantele „standard”, Cupra Leon va fi disponibil din ultima parte a anului în format hatchback sau Sportstourer. Spre deosebire de predecesori, însă, noua generație are parte pentru prima oară de un sistem de propulsie electrificat – PHEV. Acesta este format dintr-un 1.4 TSI și un motor electric – puterea totală fiind de 242 CP și 400 Nm. Avantajul – 60 de km cu emisii zero.
Cupra Leon, tenor spaniol
Spre deosebire de fratele standard, noul model sportiv va avea parte doar de transmisii automate DSG. Este cu 25 /20 de mm mai scund pe cele două axe. Și dotat cu șase versiuni de jante de 18 sau 19 inch. Plus un sistem de frânare de la Brembo, cu discuri de 370 mm. Ah, dar să nu ne pripim – doar mai avem de discutat și despre motorizările clasice.
Clienții primesc o mulțime de opțiuni. În versiune 2.0 TSI, Cupra Leon are tot 242 CP – însă coboară cuplul la 370 Nm. Cei care își doresc mai mult pot avea chiar 296 CP – și 400 Nm, la fel ca la PHEV. Cei care își doresc maximul vor avea un Sportstourer cu AWD și 306 CP. Suficient pentru un 0-100 km/h în mai puțin de 5 secunde și 250 km/h.