Noua generație a binecunoscutului hot-hatch Honda Civic, modelul Type-R, a ajuns la o nouă generație. L-am testat pe circuit și este senzațional! Iată de ce.
Faptul că Honda produce de aproape două decenii unul dintre cele mai râvnite hot-hatch-uri de pe piață nu mai este o noutate. Dar în ultimii ani scăzuse într-un con de umbră. Performanțele mai bune ale concurenței au retrogradat popularitatea compactei japoneze. Dar constructorul a decis să revină în forță cu această nouă generație. Ingredientele care fac din noul Type R (cod FK8 pentru pasionați) sunt motorul turbo de doi litri, suspensia independentă pentru toate patru roțile, amortizoarele u reglaj de duritate și, nu în ultimul rând, o poziție de conducere mai coborâtă. Iar rezultatele sunt uluitoare. La testele internaționale, Honda a reușit să învingă pe circuite mașini cu tracțiune integrală. Secretul său constă atât în masa proprie mai redusă decât a concurentelor Ford Focus RS și Volkswagen Golf R cât și diferențialul față autoblocant.
Habitaclu de pistă și de stradă
La interior, japonezii au instalat un habitaclu bine garnisit cu Alcantara întinsă exemplar pe scaunele profilate anatocmic ce-și vor ține ocupanții pe loc în cursul virajelor abordate rapid. Totuși, să nu uităm că mașina va fi condusă mai mult pe drumuri publice și mai puțin pe circuite. Din acest motiv, era important ca habitaclul să fie bine dotat cu o instalație audio performantă și un sistem multimedia la nivelul 2017. Tableta de 8 inchi este oferită standard împreună cu sistem de navigație prin satelit și un set de opt incinte audio pentru deliciul ocupanților la drum lung. Adică acolo unde suspensia va sta pe setarea ”Normal” și nu-și va agasa pasagerii cu șocuri la fiecare denivelare. Am încercat mașina pe circuitul Motorpark România de la Adâncata, iar rezultatele sunt impresionante.
Rezultat excelent
Cu o mașină absolut de serie, un pilot amator care nu cunoștea traseul am reușit să obțin un timp de puțin peste trei minute. Dar mai bine urmăriți singuri filmulețul următor pentru a înțelege ce înseamnă o mașină bună cu un sound plăcut. Atât în interior cât și în exterior.