Audi a prezentat e-tron, primul său model complet electric, oficial acum câteva săptămâni, însă munca inginerilor și a prototipurilor nu s-a încheiat încă. Iar în pauzele de lucru, SUV-ul EV este gata de joacă chiar și în cele mai ciudate locuri – precum „câmpia de sare” sau savana Namibiei.
Constructorul din Ingolstadt continuă programul de testare pentru e-tron. În același timp, profită de ocazie pentru a ne face cunoștință cu noile caracteristici născute din trecerea la un tren de rulare complet electric. Astfel, Audi este dornic să ne asigure că e-tron are abilități sportive – în ciuda gabaritului său. La baza manevrabilității sale, conform companiei, stă o nouă dezvoltare a tracțiunii quattro: tracțiunea integrală electrică.
Audi e-tron va fi cel mai probabil un SUV foarte dinamic. Va avea suspensii adaptive și un centru de greutate foarte coborât, datorită modului de amplasare a bateriilor, în podea. În plus, motoarele electrice livrează tot cuplul de la bun început. Pentru a se asigura că nu oferă clienților gogoși, Audi a mers să testeze caracteristicile dinamice și stabilitatea pe diferite suprafețe de rulare.
e-tron de aventură… sportivă
Astfel, ei s-au orientat către faimoasa câmpie de sare din Namibia. Cândva un lac sărat, aceasta se află la marginea deșertului Kalahari, iar suprafața sa dură și poroasă, cu zgură fină, oferă un coeficient redus de frecare, deci condiții perfecte pentru… drift-uri! Apoi, dincolo de cei doi pe 2,3 km de sare, se întinde savana africană. Pe teren dificil, Audi explică cum suspensia ridică garda la sol a modelului e-tron cu 50 de milimetri, sistemul ESC optimizează tracțiunea și controlul frânelor și accentuează efectul diferențialului blocabil electronic.
Dacă este nevoie, în modul boost, motoarele generează 300 kW și un cuplu maxim de 664 Nm. Iar noul sistem quattro electric poate regla continuu și variabil cuplul, fiind nevoie de doar aproximativ 30 de milisecunde pentru ca sistemul să detecteze condițiile în care se deplasează. Secretul constă în lipsa oricărui cuplaj mecanic, aici fiind vorba doar despre repartiția electricității. Iar cheia acestui control o reprezintă integrarea, în premieră, a sistemului de control al quattro direct în unitatea centrală de comandă a suspensiilor. În acest timp, din interior, șoferul poate să aleagă dintre cele șapte moduri diferite de condus.