Stiri

T-Cross – VW atacă segmentul mini-SUV (video)

Cu T-Cross, Volkswagen ajunge în mijlocul unuia dintre cele mai disputate nișe Europene. Noul crossover subcompact însă își vrea partea leului, sosind în mijlocul acțiunii cu o personalitate exuberantă.

Oarecum ciudat să alăturăm un astfel de epitet cu un produs Volkswagen – însă constructorul german pare să fi înțeles că sectorul crossover compact joacă după cu totul altfel de reguli față de cel clasic, acolo unde clienții îi iartă Golf-ului cu mai multă ușurință atitudinea de „moșulică” prins în manierismele unei epoci apuse. Iar cu T-Cross marca sedimentează noua atitudine, introdusă odată cu T-Roc, un model inspirat plasat foarte aproape de mai micul său confrate, dar și de foarte plictisitorul, pardon, clasicul Tiguan.

T-Cross – VW atacă segmentul mini-SUV

Disponibil pe trei continente – Europa, China și America de Sud – T-Cross a avut premiera în trei locații auto-descriptive: Amsterdam, Shanghai și São Paulo. Cât se poate de crossover, așa cum o evidențiază și numele, T-Cross este dedicat în special junglei urbane. Este lung de 4,11 metri și dotat cu un ampatament de 2,56 metri. Așa cum este și normal, împarte arhitectura MQB A0 cu modele din grup, precum Audi A1, VW Polo sau Seat Arona.

VW promite spațiu destul în habitaclu pentru cinci persoane – însă nu specifică și dacă ele sunt adulte. Totuși, există versatilitate. Avem banchetă culisantă, pe distanța de 14 cm. Astfel, portbagajul poate varia între 385 și 455 litri, cu locurile din spate rabatate ajungând la 1281 litri. Producția noului T-Cross va avea loc la uzina VW din Navarra, Spania. Acolo este produs și noul Polo – însă, trebuie să recunoaștem, T-Cross nu seamănă. Mai degrabă sursa de inspirație a fost la fel de noul T-Roc, lansat anul trecut.

T-Cross de lifestyle

Partea frontală pare să ateste trăsăturile genetice comune cu T-Roc, în special datorită elementului care încadrează luminile de ceață. Totuși, micul crossover are propria personalitate – una care se axează în special pe ideea de lifestyle. Este, evident, adresat unui segment tânăr al clienților, însă cel mai probabil și prețul va fi pe măsură – pornind de la 7,975 euro în Germania. Siguranța este pusă la mare preț – cu numeroase sisteme de protecție și asistență oferite standard sau opțional. În același timp, T-Cross se vrea un model al timpurilor moderne. De aceea, VW se laudă cu varietatea de elemente „connected” de la bord, în timp ce smartphone-ul utilizatorului poate fi încărcat wireless, iar ocupanții au parte de până la patru porturi USB.

În schimb, motorizările disponibile sub capotă nu ies cu nimic în evidență. Două versiuni ale TSI-ului în trei cilindri de un litru – de 95 și 115 CP, alături de TSI-ul de 1,5 litri și 150 CP formează oferta pentru amatorii de benzină. Fanii diesel au o singură alegere disponibilă, clasicul 1,6 TDI de 95 CP. VW oferă doar tracțiune față, precum și transmisii manuale cu cinci sau șase trepte și DSG cu șapte.

Din oraș în natură, cu Tiguan OFFROAD

Micul crossover nu a fost singura noutate recentă din zona SUV de la Volkswagen. Germanii au prezentat și noua versiune Tiguan OFFROAD – o completare a gamei pe care am mai văzut-o și la generația anterioară. Drept pentru care, rețeta este deja cunoscută. Avem o parte frontală modificată, cu protecție sporită și, de acum, cu un unghi de atac de 24 grade. În plus, sistemul de tracțiune integrală 4Motion este dotat și cu 4Motion Active Control. VW oferă pe Tiguan OFFROAD șase nuanțe exterioare, plus o combinație „two-tone” dacă se optează pentru pachetul „OFFROAD Plus”. Momentan, singura motorizare disponibilă este TDI-ul de 150 CP, transmisie DSG, prețul de pornire în Germania fiind de 40.925 euro. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*