Stiri

Subaru, îmblânzitor de Transfăgărășan (video)

Transfăgărășan, acel drum strategic al lui Ceaușescu, aflat între cele două cele mai înalte piscuri din România – Moldoveanu și Negoiu. Transfăgărășan, acea atracție turistică de vară ce îl transformă într-un bulevard aglomerat de 90 km. Transfăgărășan, acea rută considerată printre cele mai frumoase pentru condus din întreaga lume.

Subaru, acel constructor japonez iubit de fanii din întreaga lume ai raliurilor. Și nu numai. Dacă nu știați, mai toate poveștile de iubire dintre fani și Subaru se leagă, inexorabil, de Impreza. Desigur că știați… Însă poate că nu știați că Subaru, odată cu renunțarea la WRC, nu a abandonat motorsport-ul. Spre deosebire de rivalii eterni de la Mitsubishi, Impreza are în continuare o carieră înfloritoare. Atâta doar că abordează alte tipuri de competiții. Sau alte tipuri de idei… cu totul.

Subaru, îmblânzitor de Transfăgărășan

Spre exemplu, în 2014 și 2016 au spulberat recordul pe turul de circuit pe traseul de la Isle of Man TT. Și da, este vorba despre acel faimos circuit de 60 km (cel mai lung din lume, stradal), care este în fiecare primăvară abordat doar de cei mai temerari motocicliști. Și doar câțiva nebuni pe patru roți. Aceasta deoarece locurile de trecere de cele mai multe ori sunt potrivite doar vehiculelor pe două roți. Însă, Subaru + Mark Higgins + WRX STI + Prodrive = 17 minute 35.139 secunde. Viteza medie… 207,17 km/h!

Transfăgărășan de record văratec

Datele problemei sunt un pic altfel pe Transfăgărășan. Lungimea este de aproximativ 90 km, sunt nu mai puțin de 688 viraje – multe în ac de păr și cu diferențe de nivel, iar vremea este mai capricioasă decât o tânără ieșită la agățat în club… Cei care l-au parcurs știu foarte bine: o bună bucată din an este închis circulației publice, iar vara… ei bine, dacă vreți zăpadă în iulie sau august, este foarte posibil ca aici să fie locația perfectă.

Vara aceasta – abia acum Subaru a dezvăluit datele finale – japonezii și-au făcut dușmani din toți plimbăreții de concediu pe Transfăgărășan. Ei au solicitat închiderea drumului pentru o tentativă de record. Rezolvată pozitiv, evident, de același pilot BTCC (British Touring Car Championship) Mark Higgins. În al său model de record WRX STI construit manual de experții de la Prodrive. Și modificat special (în special datorită vremii, cu faruri funcționale și chiar elemente de dezaburire) pentru această nouă încercare, la final redenumit WRX STI Time Attack Romania.

Cu 600 CP sub capotă, un pilot de raliu de clasă mondială și un rezervor cu mult peste dublu față de ce are un WRX normal, timpul final pe porțiunea de traseu aleasă, de 84 km (624 viraje), a fost de 40 minute 58.8 secunde. Iar acum, Subaru a condensat totul în doar puțin peste șapte minute. Vizionare plăcută! 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*