Stiri

Eco SEMA cu eCOPO Camaro și Tundra PIE Pro (video)

SEMA a devenit un pic eco – nu te-ai aștepta la așa ceva de la show-ul din Las Vegas. Și totuși, printre accesorii, restomod-uri, crate engines sau concepte exuberante… Au apărut și mugurii transformării acestui eveniment debordant în unul sustenabil… oarecum.

Nici o grijă, SEMA nu va deveni un fief „flower power” prea curând. Nici nu va renunța la sutele de cai putere, nici la activitățile zgomotoase sau provocatoare de nori de ceață din particule de cauciuc ars… Însă doi dintre constructorii prezenți la SEMA au decis să fie un pic, doar un pic, altfel.

Eco SEMA cu eCOPO Camaro și Tundra PIE Pro

Chevrolet a adus la SEMA, cu ocazia aniversării a 50 de ani de „Central Office Production Order”, două versiuni COPO Camaro. Prima, ediția specială pentru MY2019, produsă în doar 69 de exemplare, este cât se poate de clasică și dedicată pistei de drag. Însă surpriza perfectă pentru fani a fost reprezentată de conceptul eCOPO Camaro, model care există speranțe că va trece la o producție de serie… mică.

Imaginați-vă: eCOPO Camaro este un model de curse, stric dedicat pistei de drag. Și nu are parte de un monstru V8 sub capotă, ci de șoapta propulsiei electrice. Nici gând să dezamăgească fanii. 700 CP și 813 Nm sunt elemente menite să bage spaima în posesorii de Tesla care își modifică limuzinele electrice de lux pentru pista de drag. Iar GM, în condițiile în care testele nu s-au încheiat, avansează un timp de aproximativ nouă secunde pe sfertul de milă.

SEMA – pentru că foamea vine oriunde

Toyota are o prezență impresionantă în segmentul pickup în America. Și la SEMA a ținut să îmbie publicul către standul propriu cu ajutorul unei creații menite combine segmentul pickup cu trendurile eco… dar și arta culinară! Astfel, japonezii au prezentat Tundra PIE Pro. Truck-ul nu creează plăcinte, așa cum ar sugera denumirea conceptului, ci se ocupă de specialități de la Pizza Hut. Și nu oricum, ci o face eco, deoarece bucătăria amplasată în benă are toate elementele conectate la o sursă de putere de tip fuel cell, pe hidrogen. Yummy, green yummy!

Înapoi la eCOPO Camaro, putem remarca cum GM experimentează noii tehnologii EV. Astfel, inginerii au intrat – la fel ca Volkswagen – pe teritoriul tehnologiei acumulatorilor pe 800 volți. Acest voltaj este dublu față de ceea ce utilizează în prezent pe Volt sau Bolt, aducând cu sine timpi reduși de reîncărcare. O altă direcție abordată este cea a zonei „crate engine” – motorul electric putând fi utilizat în locul oricărei versiuni a faimoasei serii LS produsă de GM pentru clienții care vor să-și creeze singuri automobilul de vis. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*