Stiri

Lux, britanic sau coreean: GTC vs. G90 (video)

Bentley Continental GTC și Genesis G90 se întrec să fure atenția pasionaților de lux în ajunul debutului Salonului Auto de la Los Angeles. Așadar, să facem o călătorie în jurul lumii, cu opriri în Marea Britanie și Coreea de Sud.

Am ales să prezentăm ambele modele datorită momentului apariției. Dar și pentru că reprezintă, fiecare în felul său, o alternativă de nișă în segmentul de lux. Iar acolo, se știe – cu cât mai select și diferit, cu atât mai bine. Bentley a decis să ne facă un cadou decapotabil în prag de sărbători… de iarnă. Nu ne supărăm, deoarece orice model cu acoperiș pliabil este unul demn de luat în considerare. Și da, ne puteți acuza de părtinire – a zilelor însorite, perfecte pentru o călătorie cu pletele în vânt.

Lux, britanic sau coreean: GTC vs. G90 (video)

Continental GT a ajuns la cea de-a treia generație, prezentată la Salonul Auto de la Frankfurt, în 2017, în versiune coupé. Acum a sosit timpul să ne delectăm (simțurile) cu varianta Convertible – GTC. Superb, cu acoperișul pus sau strâns, GTC-ul este foarte asemănător cu varianta cu pavilion fix. Însă acum are un soft-top pliabil electric în 19 secunde, la maxim 50 km/h. Iar acesta poate fi comandat inclusiv cu aromă britanică – cu stofă tweed! Luxul este la el acasă, dar și performanțele tehnice.

GTC de substanță, G90 cu prestanță

Avem interior realizat manual, cu detoxifiere digitală datorită Bentley Rotating Display. Nivelul de zgomot a fost redus cu trei decibeli – fiind la același nivel cu versiunea coupé a generației precedente. Masa a fost redusă cu 20% (rămâne imensă, la 2414 kg), iar rigiditatea a crescut cu 5%. W12-le de 6 litri de sub capotă produce 635 CP și 900 Nm. Suficient pentru a pluti până la 100 km/h în 3,8 secunde și apoi până la 333 km/h. Evident, nici transmisia dual-clutch cu opt trepte nu face minuni, consumul mediu fiind de 20,2 litri WLTP.



La continente distanță, în Coreea de Sud, Hyundai – pardon, Genesis, a prezentat noul G90. Am putea crede că este o generație nouă – însă de fapt este doar o reîmprospătare. Facelift-ul arată totuși – la exterior, deoarece la interior schimbările sunt minuscule – că se pot opera modificări substanțiale. O lecție pentru producătorii ultra-conservatori. G90 are o față complet nouă, cu o grilă imensă și faruri interesante. Capota motorului este și ea schimbată, iar în spate apar farurile LED pe toată lungimea caroseriei. Nu au fost operate modificări la nivelul motorizărilor. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*