Stiri

Spirit Soul la Los Angeles, inclusiv EV (video)

Kia Soul a ajuns la cea de-a treia generație, prezentarea mondială având loc la Salonul Auto de la Los Angeles. Sud-coreenii ne-au oferit și un bonus de mediu, oferind primele detalii și despre versiunea Soul EV.

Dacă a existat vreodată un model „funky” la Kia, atunci cu siguranță acesta a fost „sufletistul” Soul – un crossover în stil „boxy”, cu un design nonconformist. Nici noua generație nu poate fi considerată prea clasică – chiar dacă acum se cam înscrie în trend. Mai exact, coreenii – inclusiv frații de la Hyundai – par să fi devenit pasionați de stilul blocurilor optice frontale împărțite pe mai multe nivele. Per total, însă, noul Soul are un stil curat – cu detalii ce întrerup monotonia. Avem grila radiatorului de mari dimensiuni. Mai avem montantul „C” cu emblemă Soul. Sau stopurile verticale, de mari dimensiuni, în formă de bumerang.

Spirit Soul la Los Angeles, inclusiv EV (video)

Deocamdată, detaliile pentru versiunile clasice Soul sunt pentru varianta nord-americană. În SUA, Soul va fi oferit, pentru prima oară, în echipare GT-Line, la fel ca în Europa. În plus, doritorii vor primi și X-Line. Aceasta este gândită pentru a pune în prim plan mai multe caracteristici împrumutate de la SUV-uri. Noul Soul este și mai lung – 4,19 metri, cu ampatament de 2,6 metri – decât înainte. Astfel, portbagajul este și mai încăpător – acum ajungând la 674 litri.

Soul, mai ales pentru EV

În America, Soul va avea sub capotă un 2 litri aspirat sau un 1,6 litri turbo. Datorită lor, va dispune de 147 CP / 179 Nm sau 204 CP / 264 Nm, cutiile de viteze fiind manuale, automate sau cu dublu ambreiaj. Până la sosirea detaliilor despre versiunea europeană, este cazul să ne concentrăm mai degrabă pe noua generație Soul EV. Acesta împrumută sistemul electric de pe Kona Electric și e-Niro, în versiunea cu acumulatori de 64 kWh. Detaliile exacte despre autonomie vor fi anunțate în 2019, însă deja știm că e-Niro poate atinge 485 km WLTP.



Cu 204 CP și 395 Nm sub capotă, Soul EV va fi și mai performant decât înainte. În plus, va fi încărcat mai rar și mai rapid. În mers, șoferul va putea eficientiza autonomia cu ajutorul sistemului avansat de recuperare a energiei la frânare. Și va petrece mai puțin timp la „priză”, datorită sistemului Combined Charging System (CCS) DC de încărcare rapidă, oferit standard.



Vizual, Soul EV are un design restilizat al spoilerelor față și spate. El vine cu o grilă solidă, care adăpostește priza de încărcare, dar și cu proiectoare de ceață unice și propriile jante din aliaj de 17 inch. La interior, adoptă schimbătorul rotativ ‘shift-by-wire’ – iar sistemul de infotainment are n display de 10,25 inch color cu touchscreen. Acesta include, desigur, de acum tradiționalele Apple CarPlay și Android Auto.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*