Specialiștii din Newport Pagnell au prezentat primul concept Heritage EV – un DB6 MkII Volante original, construit în 1970. Ce înseamnă totuși Heritage EV?
Asta vom afla chiar acum – chiar dacă pasionații care își aduc aminte de Jaguar E-Type Zero au intuit deja rețeta. Cum piața automobilelor clasice a devenit una extrem de profitabilă, iar colecționarii au dus prețurile modelelor valoroase la noi cote, o idee genială pare să fi încolțit în mințile (și mai ales inimile) specialiștilor britanici. Întâi la Jaguar – și acum la Aston Martin.
Pentru a satisface pasionații de automobile clasice care au și un respect deosebit pentru planetă. Sau pur și simplu pentru a fi siguri că viitoarea legislație nu le va închide porțile diviziilor de lucru cu modelele clasice. Acestea ar putea fi motivele apariției modelelor clasice cu trenuri de rulare complet electrice. Aston Martin plusează, integrând strategiei generale de electrificare noul concept. Iar acesta, chiar dacă a luat forma unui automobil, nu este un concept singular.
Heritage EV, nu doar pentru unul, ci pentru toți
Mai exact, expus sub forma unui DB6 MkII Volante din 1970, conceptul Heritage EV este unul cât se poate de general. Inginerii Aston l-au gândit drept un tren de rulare EV de tip „cassette”, ce poate fi integrat modelelor clasice ale casei pentru a le transforma în versiuni cu emisii zero. Aston Martin Works Heritage EV utilizează cele mai noi tehnologii. Mai exact, variantele de producție vor prelua componente cheie de la programul Rapide E.
Iar posibilitățile noii conversii au fost rapid demonstrate cu acest clasic James Bond car – DB6 MkII Volante. Specialiștii au utilizat punctele originale de prindere ale motorului și transmisiei. Iar caseta EV este de fapt o celulă complet separată – de la care pornesc toate „cordoanele ombilicale” ce fac legătura cu sistemele automobilului. Interiorul pur și elegant nu a suferit transformări – cu excepția integrării discrete a unui ecran dedicat managementului sistemului EV.