Pentru anul ce vine vă dorim să aveți posibilitatea de a vă îndeplini toate dorințele. Spre exemplu, așa cum a făcut un client al mărcii britanice McLaren. Acesta și-a dorit de Anul Nou un McLaren P1 GTR cu semnătură MP4/4.
Iar pentru această realizare unicat, sursa de inspirație a fost un adevărat arc peste timp și spirit. Ultima creație McLaren Special Operations (MSO) din 2018 a fost un foarte special P1 GTR cu aromă de Senna. Iar de această dată nu ne referim la modelul McLaren Senna. Ci chiar la iubitul pilot brazilian Ayrton Senna. Plecat dintre noi mult prea de timpuriu, acesta debuta în Formula 1 în urmă cu fix 30 de ani. Pe atunci, în 1988, el se afla la bordul monopostului McLaren MP4/4.
Astăzi, șasiul cu numărul 12 al modelului P1 GTR (defunct acum, gata de înlocuire cu Speedtail și posibila sa viitoare variantă de curse), a suferit o glorioasă transformare. Pentru a fi siguri că nimeni nu va rata referința de bază, GTR-ul poartă culorile clasice Marlboro. Orice fan al erei știe că acestea au fost sinonime cu McLaren timp de peste două decade. Și de altfel și cu Senna, așa cum au apărut ele pe monopostul MP4/4 care i-a adus primul dintre cele trei titluri F1.
P1 GTR, un adevărat tribut pentru MP4/4
Colecționarul care a comandat acest omagiu Senna – MP4/4 a lucrat cu echipa MSO nu mai puțin de trei ani la acest proiect. Botezat „Beco” de acesta, P1 GTR-ul său a avut parte de peste 800 de ore de lucru pentru a se transforma. Culorile exterioare sunt McLaren Rocket Red și Anniversary White. Detaliile includ „Senna Brand Trademark” pe splitter-ul frontal și ambele portiere, sloganul „Driven to Perfection”, steagul brazilian și chiar și codul de bare utilizat în locul logo-ului Marlboro acolo unde existau restricții publicitare!
Cu binecuvântarea familiei Senna, „Beco” (acesta era numele de alint utilizat de părinți pentru Ayrton) poartă și numărul de curse – 12 – utilizat în 1988. Iar dincolo de schimbările de design, există și câteva modificări de ordin tehnic. Astfel, o creștere a puterii „adecvat de plăcută” rezultă din câteva modificări bine țintite la nivelul motorului ICE – ce includ adăugarea unui scut de căldură placat cu aur de 24 de karate. Apoi ar mai fi și schimbările aerodinamice de luat în considerare. Acesta cresc forța de apăsare la aproximativ 800 kg. Cât despre interior… Oare mai are rost să spunem că este inspirat de MP4/4 și Senna?