EVO este noul standard pentru faceliftul operat de către Lamborghini pe modelul Huracán. Dincolo de schimbările subtile exterioare și evidente interioare, tronează îmbunătățirile tehnologice importante. Iar totul este asezonat cu aromă nobilă de V10 aspirat natural.
Lamborghini Huracán EVO este, la fel ca și fratele de concern Audi R8, un triumf „old school” la puternicelor propulsoare aspirate de cilindree mare. Viitorul este electric, da – suntem perfect de acord și chiar îl dorim – dar astfel de „dinozauri” ne fac cu siguranță viața mai frumoasă. Acestea fiind spuse, trebuie să îi mai lăudăm pe cei de la Lamborghini pentru lipsa aproape completă a (obositoarei) campanii de tip „preview”… Așa, „surpriza” introducerii noului Huracán EVO este cu atât mai delicioasă.
Noua versiune Huracán EVO este facelift-ul de la jumătatea vieții actualei generații a modelului de bază din gama Lamborghini – devenit acum și mai interesant și apetisant, din toate punctele de vedere. Exteriorul a fost subtil cosmetizat. Partea frontală este mai agresivă – dar mai ales mai aerodinamică. Lateralul este dotat cu noi opțiuni de jante (printre numeroase alte opțiuni, pe care le puteți descoperi în configurator). Iar spatele are un subtil spoiler și un nu la fel de subtil ansamblu. Unul compus dintr-un parașoc modificat, un difuzor mai sportiv, sau un traseu de evacuare schimbat pentru a semăna mai bine cu ceea ce oferă varianta Performante.
EVO la rece, Huracán la cald
Interiorul a fost trecut prin mult mai multe schimbări. Dintre acestea, cea mai evidentă este dotarea noii console centrale cu un sistem de infotainment cu ecran de 8,4 inch de unde se pot controla majoritatea funcțiilor. Noua HMI (human machine interface) oferă suport pentru comenzi vocale, comenzi prin gesturi multi-punct, controlează noul sistem LDVI și integrează cele mai noi servicii connected, precum și integrarea smartphone prin Apple CarPlay. Opțional, există și un sistem de telemetrie dotat cu două camere, perfect pentru sesiunile pe circuit.
Deoarece vorbim despre un producător exotic, opțiunile de personalizare sunt aproape nelimitate. Astfel, la interior, standard există o nouă „atmosferă” EVO ce include un mix de Alcantara/piele și detalii Arancio Dryope. Opțional, Lambo oferă și materiale ușoare, patente proprii, precum Carbon Forged Composites sau Carbon Skin. Noi la exterior sunt gama de Stype Packs, culoarea Arancio Xanto sau jantele de 20 inch Aesir. Însă, totul poate fi împins până la superlativ cu ajutorul programului de personalizare Lamborghini Ad Personam.
Am lăsat la final noutățile tehnice, deoarece acestea au potențialul de a eclipsa orice altceva de pe Huracán EVO. În primul rând, V10-le de 5,2 litri a fost dus la 640 CP și 600 Nm, aceeași putere de pe varianta Performante. Cu un raport putere/greutate de 2,22 kg/CP și o masă de doar 1422 kg, noul „baby Lambo” ajunge la 100 km/h în 2,9 secunde. Și la o viteză maximă de 325 km/h. Iar asta nu este tot. Alte elemente majore sunt direcția integrală, suspensia activă cu răspuns aproape instantaneu al amortizoarelor sau sistemul de tracțiune integral vectorizată. Iar totul este controlat dintr-un singur loc. De la noul sistem Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI).