Teste auto

EvoluZoe în lumea citadinelor

Renault este unul dintre cei mai mari constructori de mașini de oraș. Au dovedit-o de-a lungul timpului cu modele precum R4, R5 sau Clio. Acum au mai făcut un pas important odată cu electricul Zoe. 

Renault Zoe este acel gen de mașină care fie-ți place de la prima vedere fie te deranjează aspectul său și nu-l vei lua niciodată în considerare. Dar poate te va atrage faptul că este electric și că merge peste 300 de kilometri cu un „plin” de baterii, dacă ai răbdarea necesară. Dacă nu, o să mergi aproximativ 280 în regim urban. Am mers și în oraș și în afară și pot spune că se comportă ca orice automobil de clasă mică. Adică, până la viteze de aproximativ 120 km/h se comportă bine după care simți că nu prea poate merge tare și consumă și mult. Este un tribut adus electricității. Dar la circulația urbană normală, cu siguranță se descurcă foarte bine. Este eficient și silențios. 

Dotările Renault Zoe

Alianța Renault-Nissan a lansat cu mai mulți ani în urmă automobilul electric Nissan Leaf. Mașina a devenit un succes de răsunet și a servit foarte bine inginerilor care voiau să știe cum se comportă o mașină electrică în timp. Experiența acumulată cu Leaf a ajutat la crearea lui Renault Zoe. Au mai fost câteva experimente din partea Renault cum ar fi Renault Fluence ZE care însă n-a stat prea mult pe piață. Nu contează, Renault a învățat din eșecul comercial al lui ZE mai mult decât au înțeles alții din succese comerciale. Pentru început este bine să precizăm că Zoe poate fi comandat în mai multe versiuni și variante (pentru mai multe detalii click aici) . Noi am avut la dispoziție versiunea Intense. Era dotată cu instalație audio Arkamis, sistem de acces keyless și sistem multimedia cu ecran de 7”. N-aș putea spune că instalația lor audio m-a dat pe spate, dar se aude decent. Păcat însă că din cauza plasticelor din interior sunetul este compromis iremediabil, indiferent cât ai umbla la reglaje. O parte din elementele de interior de aduc aminte de mașinile de sub 10.000 de euro, or Renault Zoe costă peste 20.000. Cu tot cu bonusuri! 


 

Eco Zoe

Dacă nu luăm în calcul partea de interior ci doar cea practică, atunci avem mai multe de discutat. Motorul electric de 80 kW și 221 Nm este destul de potent astfel încât să ofere ceva performanțe. Desigur, nu vă așteptați la vreo mașină sportivă sau așa ceva. Nu, nu este cazul, dar la plecarea de pe loc de la semafoare veți rămâne surprinși câte mașini rămân în urmă. Zoe pleacă silențios (cu un vuiet bizar până la 30 km/h) dar se duce ca din tun. Cuplul electric valabil de la zero, este principala sa armă. Ca idee, are cuplul specific unui motor de 2,2 litri benzină, aspirat. Doar că nu-l dă la 4-5.000 de rotații pe minut ci tot timplul. Pe frânare, dacă știți cum să o faceți, regenerează destul de mult din energia electrică, încărcând acumulatorii. O chestie foarte bună e că în felul acesta nu uzează nici plăcuțele sau discurile de frâne. 

ConcluZoe

Pe scurt, la niște calcule simple ar fi așa. Cu Renault Zoe poți parcurge 100 km în regim urban cu 7-8 lei dacă nu încarci de la stațiile gratuite ci de acasă. Dacă ești mai calculat, iei curent gratis de la o grămadă de stații ce pot fi găsite prin sistemul plugshare. Dacă mergi cu o mașină echivalentă cu motor benzină, consumi cam 7 l/100 km (caz optimist) în regim urban. Asta înseamnă cam de 5 ori mai mult, sau  o diferență de aproximativ 32 de lei/100 km între o mașină urbană echivalentă lui Zoe și un Zoe. Dacă în schimb utilizezi eficient rețelele publice și încarci de unde e gratis, avantajele cresc considerabil. Cu puțină imaginație și talent, poți ajunge la economii de peste 12.000 de lei pe an. Practic, în 5 ani, după iei în calcul și valoarea de revânzare, îți iese achiziția aproape gratis! (ok, exagerăm puțin, dar la calcule realiste am ajuns la o pierdere de 5000 de euro în 5 ani ceea ce este mai mult decât decent pentru o mașină nouă). Dar, dacă o iei și faci 5.000 de kilometri pe an, mai bine-ți iei o mașină de oraș cu benzină. 

Renault Zoe 02

Picture 2 of 5

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*