Stiri

Passat FL, un VW cu IQ mărit (video)

Volkswagen a decis să se joace un pic cu IQ -ul nostru, propunând o activitate tip „descoperă diferențele” în cazul facelift-ului operat pe legendarul Passat. În Europa, acesta sosește cu foarte subtile diferențe de stil, însă și cu upgrade-uri majore la capitolul tehnologii.

Orice fan cu IQ și pasiune pentru Volkswagen știe că legenda modelului Passat este întrecută în Europa doar de prestigiul și vânzările compactului Golf. Și vă vom explica imediat de ce suntem atât de dornici să folosim sintagma IQ. În primul rând, să terminăm rapid cu schimbările de ordin vizual. Vom fi eficienți, deoarece sunt extrem de puține. Ceva cosmetizări ale barelor față și spate, grilei radiatorului și adăugarea literelor Passat pe capacul portbagajului. Și cam atât. Și aici apare primul motiv IQ. Passat are de acum doar LED-uri – pentru faruri, semnale, stopuri, lămpile de ceață. Inclusiv IQ.Light – sistemul LED matrix, împrumutat de pe Touareg.



Interiorul nu pare nici el diferit față de versiunea anterioară. Noutățile majore sunt tot din zona tech. Avem un volan complet nou, cu zone de comandă touch capacitive. Instrumentarul de bord digital a fost și el îmbunătățit. Iar planșa de bord este dominată de noul sistem de infotainment MIB3 (Modular Infotainment Matrix). Acesta are card SIM integrat și servicii We Connect / Connect Fleet. Cu de toate: servicii de streaming online, aplicații, comenzi vocale cu interpretare naturală, ba chiar și conexiune CarPlay wireless.

Passat, cu și mai mult IQ

Unul din atu-urile majore ale Passat-ului cu facelift va fi și vasta disponibilitate a numeroase sisteme de asistență. Acestea sunt și ele IQ. IQ.DRIVE, mai precis, acesta fiind noul brand al mărcii pentru ADAS (advanced driving assistance systems). Printre ele, o premieră mondială: Travel Assist. Sistemul semi-autonom oferă asistență pentru condusul automatizat până la nu mai puțin de 210 km/h. Chiar și când șoferul deține controlul, Passat-ul îl poate salva cu noul Emergency Steering Assist.



Restilizarea a atins toate versiunile de caroserie – sedan, Variant și Alltrack. Sub capotă se află, ca întotdeauna, o gamă extinsă de motorizări TSI sau TDI. Opțiunile „clasice” sunt câte trei pentru fiecare familie. TSI-uri de 1,5 și 2 litri cu 150, 190 sau 272 CP. TDI-uri de 1,6 și 2 litri cu 120, 190 sau 240 CP, toate fiind conforme cu standardul Euro 6d-TEMP. Iar opțiunile atipice sunt reprezentate de noul 2.0 TDI Evo – diesel de 150 CP și plug in hybrid-ul GTE. Acesta din urmă are 218 CP (TSI 156 + E 115) și un acumulator extins de la 9,9 la 13 kWh. Astfel, autonomia în modul EV ajunge la 55 km WLTP (70 km NEDC, un plus de 20 km). 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*