Stiri

BMW X3 & X4 M, șah mat la Competition (video)

Constructorul bavarez a prezentat nu mai puțin de patru noi versiuni ale diviziei M GmbH. Avem SAV-ul X3 și SAC-ul X4 M. Dar mai ales avem și variantele X3 M Competition și X4 M Competition. Plus un viitor Mini John Cooper Works în stil GP.

Știm deja, celor de la BMW le place să fie un pic altfel. Ei nu au modele crossover și SUV. Ei au Sports Activity Vehicle (SAV) şi Sports Activity Coupé (SAC). De acum, ei nu mai au vehicule tot-teren, ci vehicule de înaltă performanță cu capabilități în teren accidentat. Pentru clasa medie. Să facem cunoștință cu noile X3 M și X4 M. Dar și cu suratele lor X3 M Competition şi X4 M Competition. Pentru un plus de exclusivitate sportivă. Piesa de rezistență nu este neapărat designul. Nici dotările premium. Ci inima cu șase cilindri în linie de sub capotă. Are doar trei litri și cu tehnologie M TwinPower Turbo generează o putere maximă de 480 CP.



Sau, în versiune bi-turbo, pentru Competition, nu mai puțin de 510 CP. Și un cuplu maxim de 600 Nm. Suficient pentru un parcurs de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde. Sau de 4,1 secunde, pentru variantele Competition. Ca de obicei, totul este M. Stop Competition. Să nu uităm de capitolul stilistic. Avem scaune M Sport cu tapiţerie din piele Vernasca sau Merino, jante de 20 sau 21 inch, faruri LED, sau pachet exterior M Carbon, cu numeroase elemente din fibră de carbon ranforsată cu plastic (CFRP). Sigur, chiar și aspectul exterior diferă un pic între variantele standard și Competition. Dar ce contează, la ce performanțe au toate patru…

Competition sau nu, să fie totul M

Să revenim la teorema M. Propulsorul este legat exclusiv la transmisia M Steptronic, precum și la noul sistem de tracţiune integrală M xDrive. Acesta sosește de pe M5, cu tot cu plăcerea derapajelor controlate în modul M Dynamic ce folosește din plin calitățile diferenţialului M activ de pe puntea spate. Apoi mai avem suspensia M cu amortizoare controlate electronic, dar și direcție M sau frâne M Compound. Și să nu uităm de cockpit specific M, volanul M îmbrăcat în piele şi maneta M a schimbătorului de viteze… sau de sistemul de evacuare M Sport (Competition).



Frații de concern de la Mini nu sunt nici ei mai prejos. Din 2020, constructorul britanic va oferi cel mai puternic şi mai rapid model de serie al mărcii din istorie. Noul John Cooper Works GP va avea sub capotă peste 300 CP. Dacă numele sună cunoscut, este pentru că JCW GP a fost lansat sub formă de concept la Salonul Auto de la Frankfurt acum aproape doi ani, în toamna lui 2017. Iar de anul viitor JCW GP va fi produs într-o serie limitată de doar 3000 de unităţi. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*