Stiri

Polestar 2 & Honda e-Prototype: Geneva electro-sport (video)

e-Prototype de la Honda și Polestar 2 oferă dinamism… în două moduri complet diferite. Ambele însă vor electriza atmosfera la ediția 2019 a Salonului Auto de la Geneva.

Volvo și-a legat numele de Polestar nu cu foarte mult timp în urmă. Și iată că din echiă de motorsport și tuner de casă a devenit deja marcă de sine stătătoare, cu două modele în panoplie. Polestar 2 va fi, din 2020, o propunere cu mult mai larg răspândită decât plug in hybrid-ul de 600 CP și 150 km EV, Polestar 1. La 39.900 euro din 2021, sau 59.900 din 2020 pentru Launch Edition. Care va fi disponibilă în China, SUA, Canada, Belgia, Germania, Olanda, Norvegia, Suedia și Marea Britanie. Imediat veți sesiza și de ce acolo – din cauză de Tesla Model 3.



Polestar chiar menționează în mod specific în comunicatul de presă că vrea să rivalizeze direct cu EV-ul din California. Și sedan-ul fastback complet electric pare bine pregătit pentru această înfruntare. Are o capacitate a bateriei de 78 kWh, suficient pentru 500 km în ciclul european. Tehnologia de acces Phone-as-Key este și ea asemănătoare. La fel și interiorul cu un ecran central stil tabletă, de mari dimensiuni. Totuși, Polestar 2 are și instrumentar de bord digital „clasic” – iar sistemul de infotainment mizează pe operarea directă prin Android. Iar performanțele vor fi de invidiat. Cele două motoare electrice oferă AWD, precum și 408 CP / 660 Nm pentru un sprint la 100 km/h în mai puțin de 5 secunde.

e-Prototype, gata pentru Europa

Honda este ceva mai circumspectă. e-Prototype este continuarea conceptului Urban EV din 2017. Și are statut de prototip de pre-producție. Încă – deoarece vom vedea curând și versiunea de serie. Dotată cu noua platformă EV a casei japoneze. Una care va pune accent pe sportivitate, fiind cu tracțiune spate. Deja ne imaginăm o mică bombă hot hatch electrică… Nu de alta, dar e-Prototype se pretează: ecartamente late, ampatament lung cu console foarte scurte și sugestii multiple legate de capabilitățile dinamice.



Honda este reținută încă în privința detaliilor tehnice. Cu excepția autonomiei – estimată la peste 200 km. Și încă nu știm câte din elementele high-tech vor face trecerea în producția de serie. Camera Mirror System sau clanțele portierelor ‘pop out’ sunt cu siguranță elemente unicat în clasa în care va juca e-Prototype. Ce se va păstra cu siguranță este alura retro-modernă a exteriorului. Și interiorul high-tech – organic – luxos, cu ecrane centrale de mari dimensiuni și arhitectura vertical/orizontală a planșei de bord îmbrăcată în furnir de lemn. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*