Stiri

Gaz plin în Cupa Dacia 2019

Pentru cel de-al 13-lea an consecutiv, cei care doresc să participe într-o cupă monomarcă de succes au ocazia să se alinieze în Cupa Dacia. Dar ar trebui să se grăbească: deja sunt 16 echipaje la start!

Pentru mulți, Dacia este marca ce-i poartă de acasă la serviciu și înapoi sau mașina de familie care face de toate pentru toț. Pentru alții însă, Dacia reprezintă șansa de a-i alinia la startul unei cupe monomarcă frumoase și plină de suspans. Este competiția care a cunoscut o dezvoltare constantă și cursivă de-a lungul anilor. Fie că și-au închiriat sau cumpărat mașini de curse, concurenții Cupei Dacia se disting prin aceea că învață cât de prețios poate fi un viraj neabordat corect. Neavând sute de cai-putere sub capotă și tracțiuni integrale, orice greșeală este aspru penalizată la final. Iar de cutii de viteze secvențiale… astea nici nu intră în discuție. Totul este „old-school” cu maneta schimbătorului de viteze și o frână de mână cu cabluri.

2019 aliniază cadeții

Cele 16 echipaje aliniate la startul sezonului speră ca, la finalul anului, să poată ridica o cupă deasupra capului. În mod clar, nu toți vor putea merge la toate cursele. Unii au venit doar de distracție iar alții pentru a se face remarcați și a promova la grupele mari. Dar cu siguranță toți vor avea ceva de învățat și vor afla diferența gustului dintre lacrimile unei înfrângeri și cele ale unei victorii.

Proiectul Cupa Dacia aparține unuia dintre cei mai valoriși piloți din cursele automobilistice din România, George Grigorescu. Fost campion național și manager de curse, a îmbrățișat Cupa Dacia și i-a dat aripi. Mai mult, a reușit să pună la dispoziția concurenților și câțiva sponsori: Dacia Finance, YATO, Valeo, Hankook, Oreca și Pilot. Mulțumită acestora, la fiecare cursă suma premiilor oferite primilor 5 clasați va fi de 2000 de euro. Desigur, nu este  deloc o sumă motivantă având în vedere că o singură participare depășește acest buget.

Cei 16 pentru podiumul Cupa Dacia

Lupta la vârful Cupei se anunță extrem de interesantă, toți cei 10 concurenți care vor puncta doar în clasamentul general fiind înscriși cu modele Sandero. Andrei Mitre, vicecampionul Cupei DACIA 2018, vine cu un nou copilot – Robert Maior. Ei îi vor avea ca principali rivali pe Dragoș Popa/Sorin Colceriu, echipajul care a adus “bătrânul” Logam pe ultima treaptă a podiumului general Cupa DACIA 2018, dar și pe Cristi Sugar/Vlad Colceriu, doi juniori care promit mult după ce anul trecut și-au făcut debutul și au crescut ritmul în Campionatul Național de Rally 2. După aproape un an de pauză, revin în concurs și ieșenii Dan Zaharia/Dan Plugaru, încercând să ducă până la capăt acest campionat, care pentru ei este încă incert, chiar dacă ei pot pretinde locuri pe podium. Cristiana Oprea/Diana Hațegan, singurul echipaj feminin de anul trecut din Campionatul Național de Raliuri, vor fi prezente la startul primului raliu din 2019, însă nici ele nu pot susține momentan un sezon complet.

Dintre concurenții de anul trecut, revin la start Silviu Procopiu/Mihai Stanciu, Dan Albuț/Cristian Bala, Bogdan Gheorghiu, de data asta alături de copilotul debutant Andrei Pintilii, dar și Radu Luca, care nu va participa însă la prima etapă a sezonului.

La debutanți salutăm revenirea echipajului Dan Mândruț/Paul Pîrvan, cei care și anul acesta vor face schimb de locuri pilot-copilot la câteva etape, dar și a pilotului Florian Popescu, care va fi însoțit de copilotul Alexandru Gheondea. Suntem onorați să îl primim în Cupa DACIA și pe Silviu Dumitrescu, unul dintre cei doi frați Dumitrescu care duc lupta pentru titlu în Campionatul Național de Viteză în Coastă, cu o lungă tradiție de campioni în familie. Toate cele 3 echipaje vor alerga pe modelul Logan, astfel că și disputa pentru Trofeul Logan va pregăti cu siguranță câteva momente interesante.

Le urăm bun venit lui Vlad Răducanu/Laurențiu Mandu, care, după 3 etape pe Logan în afara Cupei, au trecut pe Sandero cu care speră să facă un sezon complet în Cupa DACIA 2019. La primul contact cu Campionatul Național de Raliuri se află Horea Balea/Mihai Luncan, debutanții care vor concura cu modelul Sandero cu obiectivul clar de a acumula cât mai mulți kilometri și experiență în acest sezon.

Partenerii din Cupa Dacia

Partenerul principal al Cupei DACIA 2019 este ROMGAZ, cel mai mare producator si principal furnizor de gaze naturale din Romania. Anul acesta compania sărbătorește 110 ani de energie în România, iar parteneriatul cu cea mai longevivă competiție monomarcă din țară vine firesc în întâmpinarea valorilor comune, a respectului pentru tradiție și performanță.

Cupa DACIA are ca parteneri în 2019 Dacia Finance – servicii de leasing și YATO – marcă de scule și echipamente de lucru mecanice și pneumatice, parteneri tehnici VALEO Lighting – marcă de faruri auto, ORECA – marcă de produse echipamente protecție sport auto, PILOT – marcă de produse auto. Partener media este și în acest an Radio România Actualități, care va relata evoluția echipajelor de-a lungul sezonului, iar după fiecare raliu piloții și copiloții care aleargă românește își vor împărtăși direct din studio experiențele din mașinile de curse.

Pentru al doilea sezon consecutiv, furnizorul anvelopelor de competiție pentru Cupa DACIA este Hankook prin Bucur Tuning.

Mai multe informații despre evoluția echipajelor și noutățile competiției monomarcă puteți găsi pe site-ul www.cupadacia.ro, pe pagina facebook Cupa Dacia și pe contul de instagram @cupadacia.

 

Lista echipajelor înscrise în Cupa DACIA 2019, înainte de prima etapă:

  1. Mitre/R. Maior
  2. Popa/S. Colceriu
  3. Oprea/D. Hațegan
  4. Sugar/V. Colceriu
  5. Procopiu/ M. Stanciu
  6. Albuț/C. Bala
  7. Gheorghiu/A. Pintilii
  8. Zaharia/D. Plugaru
  9. Rusciuga/C. Vârban
  10. Radu Luca/TBA

 

Debutanți

  1. Răducanu/L. Mandu
  2. Balea/M. Luncan
  3. Dumitrescu/M. Vieriu
  4. Mândruț/P.Pîrvan
  5. Popescu/A. Gheondea
  6. Luca/M. Căpeț

 

*Se acordă 4p bonus pentru participare

Cupa Dacia - Iasi 2018 - 044

Picture 15 of 15

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*