Stiri

Citycarver și Audi îl iau pe sus pe A1 (video)

A1 Citycarver este numele celui mai mic crossover din Ingolstadt. Audi pare să nu fi avut curajul de a-i spune A1 Allroad. Iar A1 Sportback era deja luat. Așadar, pentru confruntări urbane mai atipice, teutonii propun noul Citycarver.

E clar. Audi are de gând să nu lase vreo nișă din zona crossover neexplorată. Vă mai aduceți aminte de CrossPolo (bazat pe Polo Mk IV)? Deci, în mod evident tendința nu este nouă. Așadar, Audi nu are încă un Q1 (s-ar putea să urmeze, doar există VW T-Cross, nu?) însă are A1 Citycarver. Un nume ciudat, nemaiîntâlnit la constructorul din Ingolstadt. Nici o problemă, însă, deoarece arată că se simte bine „în oraș, pe drumuri de țară și autostrăzi, poate chiar și pe un teren ceva mai accidentat.”

Este, desigur, bazat pe A1 Sportback – deci are o lungime de doar 4,04 metri. Și o gardă la sol cu 35 de mm mai înaltă, plus jante de dimensiuni sporite (16-18 inch) pentru a se potrivi cu suspensia înălțată. Detaliile off-road nu lipsesc nici ele – protecții din aluminiu sau plastic negru. Dar mai ales o grilă a radiatorului distinctă, cu vădite implicații de „Q”. Nici personalizarea nu e de lepădat, cu nouă culori pentru caroseriei și două plafoane contrastante.

Citycarver sau Sportback, tot A1

Interiorul, în schimb, este cât se poate de comun seriei A1. Desigur, cu elemente adiționale, pentru a justifica creșterea prețului. Sunt disponibile patru linii de echipare, plus accente în culorile „mint”, „copper”, portocaliu sau argintiu-gri. Constructorul a programat vânzările începând din toamna acestui an, pentru Europa. Așa cum este deja obișnuit, Audi va oferi pentru început și o versiune specială de lansare – A1 Citycarver Edition One.

Nu știm încă – dar presupunem – prea multe detalii despre ceea ce se ascunde sub capotă. Cum însă platforma tehnică este aceeași pentru ambele A1, putem presupune că Citycarver va împrumuta majoritatea elementelor de la Sportback (minus variantele de bază). Cei cu tendințe sportive pot, deci, spera la puternicul 1.4 TSI, turbo în patru cilindri, de nu mai puțin de 200 CP. Destul pentru ceva distracție în stil „Dirt”…

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*