Stiri / Video

ID.3… 2… 1… start revoluția electrică a poporului (video)

La început a fost Beetle. Apoi a sosit Golf. Și acum VW reface lumea în format de revoluția electrică cu ID.3 Adică acel model cu zero emisii considerat de constructor la egalitate cu iluștrii săi predecesori. La nivel de impact, cel puțin. Dar, numai timpul îi va da dreptate sau nu…

Beetle nu mai este, nici măcar în format modern. Golf-ul o duce bine-mersi. Sigur, e-Golf-ul nu își mai are rostul de acum încolo. Însă, la bine sau la rău, ID.3 deschide un nou capitol pentru VW. Unul profund eco, deoarece chiar și producția automobilului este foarte sustenabilă. Este și antemergătorul întregii platforme modulare MEB a grupului. Arhitectură care va duce la crearea unor modele electrice inclusiv de la alte concerne (startup-ul e.GO Mobile și imensul Ford Motor Company).



ID.3, în ciuda dorințelor revoluționare, este cât se poate de tradițional – un hatchback cu cinci portiere. Pe placul europenilor, clar. Producția debutează în noiembrie, cu 30.000 de pre-comenzi deja înscrise la departamentul contabilitate. Platforma MEB este sosul secret al rețetei din ID.3. Nu chiar așa de secret, de fapt. Acumulatorii sunt amplasați în podea, elementele auxiliare (AC, direcția) sunt la locul lor, în față. Bateria, motorul electric și transmisia cu o singură viteză formează un tot unitar.

ID.3 și revoluția electrică… sunt grele

În ciuda ambalajului „smart” și a aerodinamicii strălucite (Cx 0,267), ID.3 are parte de revoluția electrică… cu greutate. Una minimă de 1719 kg – și mai mult, în funcție de specificații. De vină sunt acumulatorii, care încep de la 45 kWh. Pentru o autonomie de 330 km, conform WLTP. Sărim la 58 kWh și ajungem la 420 km. Aceasta este opțiunea pentru ID.3 1ST – modelul de lansare. Iar cine este grijuliu, poate ajunge în vârf. Cu o baterie de 77 kWh – pentru un parcurs de 550 km.



Revoluția electrică este și rapidă, totuși. Încărcarea DC la 100 kW aduce 290 km de autonomie în 30 de minute. Iar motorul din axul spate are 204 CP și 310 Nm. Nu știm încă cifrele de sprint, însă viteza maximă – limitată – este relativ OK: 160 km/h (100 mph). ID.3 1ST va avea trei versiuni la debut – de bază, Plus și Max. Iar VW continuă să promită că versiunea de intrare în gamă (baterie de 45 kWh) va costa sub 30.000 de euro, acasă în Germania. Revoluția electrică rămâne totuși costisitoare… 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*