Aston Martin Vantage Roadster și Chevrolet Corvette Convertible au un singur lucru în comun. Puterea de a livra un zâmbet pe fața șoferului și pasagerului din dreapta. În timp ce vântul le flutură pletele… cu viteză V8.
Iconicul model sport american, Chevrolet Corvette, reintră în atenția noastră. Și o face cu un plafon amovibil. Da, știm, chiar și „coupé-ul” generației C8 are acoperișul detașabil. Însă, modelul decapotabil oficial este noul Corvette Stingray Convertible. Și, chiar dacă nu la fel de revoluționară precum ideea mutării propulsorului în poziție centrală, și de această dată avem de-a face cu o premieră.
Noua Vette cu acoperiș amovibil are parte, pentru prima oară, de un pavilion tip „hardtop”. Acesta este format din două elemente, care se pliază deasupra motorului. Ele sunt ascunse de un „tonneau” într-un compartiment din materiale compozite. Iar operațiunea durează doar 16 secunde, fiind posibilă până la viteze de aproximativ 50 km/h. Șase motoare electrice sunt responsabile cu tranziția – soluția hidraulică a fost abandonată pentru un plus de fiabilitate. Și pentru o masă mai redusă.
Vantage Roadster, de la primăvară
Chevrolet nu a oferit toate datele tehnice pentru versiunea Convertible, însă știm că este oferit modelul cu pachet Z51, de 495 CP. Pentru lucru pe cupolă în stil V8… Apropo, să discutăm acum și despre opțiunea europeană. Ea sosește via Gaydon, Marea Britanie, sub forma prototipului pentru Vantage Roadster. Modelul de serie vine – așa cum scrie chiar pe automobil – de la primăvară, la timp pentru debutul sezonului estival.
Un concurent cât se poate de direct pentru 911 Cabriolet, Vantage Roadster merge pe rețeta clasică. Astfel, plafonul amovibil este, de această dată, un soft top operat electric. Desigur, sub capotă va răsuna glasul de tenor teuton al V8-ului twin-turbo de 4 litri și 505 CP – iar performanțele vor fi un pic mai… relaxate față de coupé. Din cauza masei adiționale și a prețului în creștere, cel mai probabil!