Stiri / Video

Mix & match: Isuzu D-Max & Copen GR Sport (video)

Isuzu a lansat în Thailanda cea de-a treia generație D-Max, un pickup odinioară înrudit cu americanul Chevy Colorado. Acum, viitorul pare să-i rezerve o relație cu următoarea generație Mazda BT-50. Iar în Japonia, Toyota Gazoo Racing a prezentat un… Daihatsu Copen GR Sport.

Jocul de mix & match este unul foarte popular în industria auto, astfel încât nu trebuie să ne mirăm de ce anumite modele sunt înrudite mai strâns decât ar crede oricine. Spre exemplu, General Motors și Isuzu au o relație extrem de bună în Thailanda, acolo unde au produs împreună primele două generații D-Max – Chevy Colorado. Nu avem încă informații oficiale exacte, însă este posibil ca pentru a treia generație să fi intrat pe fir și Mazda, gata să prezinte la rândul său propriul pickup – BT-50.



D-Max rămâne un japonez foarte robust, cu un stil axat pe arta utilității – nu a simbolisticii. Totuși, luminile sunt de acum peste tot LED, în timp ce D-Max are parte inclusiv de o bară spate integrată. Asta da eleganță… Să nu uităm, avem de-a face cu modelul Thai – noi europenii suntem cu mult mai pretențioși! Poate interiorul va fi mai satisfăcător – acolo chiar s-au înregistrat progrese remarcabile. Astfel, majoritatea comenzilor sunt strânse pe și pe lângă volan. Iar șoferul primește un display de 4,2 inch în instrumentarul de bord, pe lângă cel de 7 sau 9 inch din zona centrală a planșei – dotat cu acces la Apple CarPlay sau Android Auto.

Mix & match mai mare sau mai mic

Datele tehnice pentru D-Max sunt teutonic de exacte pentru caracterul său japonez. Transmisia manuală sau automată are șase trepte, există opțiunea RWD sau 4×4, iar sub capotă se află două propulsoare diesel. Un mai vechi 1,9 litri în patru cilindri, dar și un nou 3.0 turbo de 188 CP și 450 Nm. Evident, anumite detalii ar putea fi modificate pentru Europa – acolo unde D-Max își are fanii săi fideli. 

Dacă D-Max va ajunge și pe Bătrânul Continent, nu același lucru putem spune despre următorul mix & match. Cel dintre Toyota Gazoo Racing și Daihatsu, rezultatul fiind noul Copen GR Sport. Combinația este cât se poate de „matrimonială”, deoarece Daihatsu este integral deținut de Toyota. Iar „copilul din flori” Copen GR Sport este bine crescut de tatăl cu motivații motorsport. Mic și voinic – cu doar 660 cmc și 65 CP – Copen GR Sport este o bijuterie de key car. Și este decapotabil, drept pentru care îl vrem în București drept alternativă la problema locurilor minuscule de parcare… 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*