Primul BMW Seria 2 Gran Coupé contra celui de-al doilea Mercedes CLA. Și, să nu uităm de A3 Sedan, deoarece și el le face cu ochiul americanilor. Bavarezul sosește la Salonul Auto de la Los Angeles, din noiembrie.
Nu aveți vedenii. Seria 2 Gran Coupé este cât se poate de înrudit – stilistic și tehnologic – cu noua generație Seria 1. Asta înseamnă că arhitectura a trecut la tracțiunea față, la fel ca Seria 2 Active/Gran Tourer. Pariu că și viitoarea generație Seria 2 Coupé/Convertible le va urma exemplul? Până atunci, Seria 2 Gran Coupé va fi disponibil global din primăvara lui 2020, fiind însă un produs cât se poate de european – în fabrica de la Leipzig.
Recitați după noi – Seria 2, Seria 4, Seria 6 și Seria 8. Toate sunt și Gran Coupé. Pare un trend deja, nu-i așa? Unul mai compact, în cazul de față. Cu 4526 milimetri în lungime şi 1800 lățime, plus o înălțime de 1420 mm și un ampatament de 2670 mm. Portbagajul are și el o valoare destul de bună: 430 litri. Bonus, Seria 2 Gran Coupé livrează pasagerilor din spate un plus de 33 mm de spațiu pentru picioare comparativ cu versiunea Seria 2 Coupé.
Seria 2 Gran Coupé, pentru SUA sau UE
În interior, ca și la exterior – mai ales pârțile frontale și planșele de bord – Seria 2 GC se inspiră din noutățile aduse de Seria 1. Adică cea mai nouă tehnologie – până la BMW Live Cockpit Professional cu sistem de operare BMW 7.0, Asistent Personal Inteligent BMW sau control prin gesturi. La nivel de personalizare, există cinci linii de echipare – iar doritorii pot consulta inclusiv catalogul „M Performance Parts”. Iar dinamica este asigurată chiar și în cazul versiunilor FWD, fiind oferit standard sistemul de control al patinării roţilor faţă (ARB).
Americanii și europenii își vor împărți versiunile de lansare. SUA primește 228i xDrive (231 CP / 350 Nm) și vârful de gamă M235i xDrive. Cu 306 CP, 450 Nm și un 0-100 km/h în cam 4,8 secunde (pachet M Performance). Europenii îl vor avea doar pe ultimul, echipat cu tracțiune integrală. Și vor mai primi partituri FWD sub forma mai „micilor” 218i și 220d. Primul are motor cu trei cilindri și doar 140 CP. Al doilea este opțiunea de cursă lungă: dublu-turbo și 190 CP. Apropo, fiecare primește propria transmisie. 218i vine cu transmisie manuală sau Steptronic cu șapte rapoarte și dublu-ambreiaj. 220d are parte de Steptronic cu opt trepte. Iar M235i se laudă cu Steptronic Sport cu mod „Launch”.