Stiri / Video

Minor sau major: Yaris & iMax N Drift Bus (video)

iMax N Drift Bus de la Hyundai și Yaris de la Toyota au picat la țanc. La fixul explicării facile, pe video și text, a logicii dimensiunilor. Unul este capabil să ducă opt persoane… de-a latul. Celălalt este un japonez micuț și „hibriduț”, dedicat trup și suflet Europei.

De fapt, Toyota Yaris este de acum un model global. Mă rog, pentru Europa și Japonia, cel puțin. Americanii au parte de Yaris… via redecorării „fratelui” japonez Mazda2. Însă, a patra generație Yaris utilizează noua derivație a Toyota New Global Architecture (TNGA). Se numește TNGA-B. Spre deosebire de TNGA-C pentru Corolla. Sau de TNGA-K pentru RAV4 și Camry. V-ați prins deja… Și mica citadină chiar este mică, doar vine din patria „key car”. Constructorul promite că a redus lungimea cu 5 mm, dar și înălțimea cu 40 mm. Însă, la fel ca un luptător de sumo, are câte 50 de mm în plus pe lățime și la ampatament. Pentru un plus de spațiu în habitaclu, desigur.



Stilistic vorbind, Yaris chiar pare un luptător de sumo. Are o parte frontală borcănată și șolduri late. Ba chiar și o dungă neagră mediană în spate, între stopuri… Lăsând glumele neoriginale deoparte, interiorul chiar reprezintă un pas (tehnologic) în față. Nu, Toyota încă nu oferă instrumentar de bord complet digital. Dar are ecran multifuncțional între cadrane. Și sistem de infotainment plasat sus, în câmpul vizual al șoferului. Plus un head-up display foarte generos, de 10 inch. Și materiale cu mult mai premium decât la predecesor.

iMax N Drift Bus vine cu cifrele concrete

Ce este cu adevărat deranjant la Yaris este misterul care înconjoară cifrele. Dimensiunile nu sunt de fapt specificate. Propulsorul hibrid din a patra generație are doar cilindreea expusă… și atât. Noul sistem „1.5 Hybrid Dynamic Force” are un tri-cilindru pe benzină în ciclu Atkinson. Și niște promisiuni vagi. Gen 40% eficiență termală. Și de +15% putere combinată, alături de +20% creștere a eficienței. Există și o veste cu adevărat bună. Bateria nu mai este NiMh. Este Li-Ion – și cu 27% mai ușoară.



Să trecem la iMax N Drift Bus pentru niște cifre cu adevărat concrete. Hyundai are un „people carrier” nu foarte cunoscut: H-1 (sau Grand Starex / i800). Australienii s-au gândit că ar fi drăguț să-l trateze în stilul diviziei „N”. Zis și făcut – cu ajutorul unor componente de la i30 N (frâne, jante 19 inch) și nu numai. Toyota, fii atentă aici la cifrele concrete. 842 litri spațiu în portbagaj pentru pneurile de schimb. Distribuție 50:50 cu toate locurile ocupate. Și, mai ales: V6 de 3,5 litri cu dublu-turbo. 402 CP și 555 Nm pentru diferențialul cu alunecare limitată și puntea spate…

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*