Stiri / Video

(EV)erde: Audi A6 55, A8 L 60 & Q7 60 TFSI e quattro

Noul A6 55 TFSI e quattro este mai degrabă albastru, iar Q7 60 TFSI e a fost vopsit în alb. Însă, marele A8 L 60 e quattro chiar este „îmbrăcat” în verde. Și fiecare dintre ele se poate lipsi câteva zeci de km de emisii nocive…

La Salonul Auto de la Geneva, Audi a prezentat un mic preview al viitorului: gama sa de modele PHEV. Adică plug in hybrid. Formată din A6, Q5 și A7 Sportback, precum și din A8 și Q7 e. Zilele acestea am aflat mai multe amănunte în special despre A6 55 TFSI e quattro, A8 L 60 și Q7 60 TFSI e. Și vă împărtășim un mic secret pe care l-am descoperit. Când vorbim despre A6 55 TFSI e quattro detaliile tehnice se potrivesc și la Q5 sau A7 Sportback e. La fel și cu A8 și Q7, în mare parte.

Astfel, A6 55 TFSI e quattro primește sub capotă un pachet intens electrificat. Unul format dintr-un nu foarte nobil patru-cilindri de 2 litri, turbo TFSI, care livrează 252 CP și un motor electric de 105 kW. Acesta din urmă este integrat în cutia S tronic cu 7 trepte și împreună livrează 367 CP / 500 Nm. Bateria ascunsă sub portbagaj are 14,1 kWh și se încarcă la maxim 7,4 kW în 2h30. Apoi oferă o autonomie electrică de până la 53 km. Performanțele nu sunt nici ele de neglijat: 100 km/h în 5,6s și viteze maxime de 135 (EV) sau 250 km/h.

A6 are 55, A8 și Q7 merg pe 60

Încă nu am priceput cum stă treaba cu aceste denumiri de la Audi. Poate că este vârsta medie a clienților de model… Oricum, A8 și Q7 e primesc un ansamblu mai elegant. ICE-ul este un V6 turbo de 3 litri și 340 CP / 500 Nm. Acesta este asistat de un motor electric de 100 kW, atent integrat cu transmisia tiptronic cu opt rapoarte. Împreună, livrează 449 CP și 700 Nm, suficient pentru accelerații improprii maselor afișate. Adică un 0-100 km/h în aproximativ 5 secunde. Și aceleași viteze maxime de 135 (EV) sau 250 km/h.

Nu e rău pentru acești imenși reprezentanți ai tehnologiei din Ingolstadt. Nu de alta, dar A8 L are nu mai puțin de 5,3 metri lungime… Și mai impresionant este prețul de pornire, de 109.000 euro. Comparați-l cu A6 55 e, care pornește de la 68.850 euro, acasă în Germania. Ah, era să uităm de un detaliu semnificativ. A8 și Q7 e au baterii de 14,1 și 17,3 kWh, autonomiile fiind asemănătoare – peste 40 de km în ambele cazuri (46 km pentru A8 L). 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*