Stiri / Video

Toyota E-Racer, cool și imposibil de condus (video)

E-Racer de la Toyota ar putea fi cel mai neobișnuit concept de la Salonul Auto de la Tokyo, ediția 2019. Și acolo am văzut destule chestii ciudate – inclusiv noul „Ultra Compact BEV” al aceluiași constructor.

Adevărul este că E-Racer nu este chiar atât de imposibil de condus. Depinde doar din ce realitate privești problema – cea normală, sau cea virtuală. Astfel, E-Racer este un concept SF numai bun pentru un nou film de la Hollywood. Până atunci, viziunea companiei japoneze este de a nu-l conduce vreodată în realitate. Ci mai degrabă să-l folosești pe post de accesoriu de gaming. Împreună cu funcția de „cabină de probă” virtuală care te lasă să îți creezi propriul costum de curse… 



Aparențele sunt înșelătoare, nu-i așa? Ai un mic supercar fără acoperiș, cu un singur loc, pe care l-ai duce fericit pe orice circuit. Însă o poți face doar virtual. Și ai un costum de racing creat virtual, pe care poți să-l îmbraci datorită tehnologie printării 3D. Doar că îl cam porți doar la tine în sufragerie… Altfel, E-Racer arată ca un concept… adevărat. Are roți, volan, lumini, etc. Însă, din păcate, le are cam degeaba!

E-Racer în calculator, Ultra Compact BEV pe șosele

Există un moment în care E-Racer ajunge și în „lumea reală”. Acolo unde șoselele sunt populate de un alt model lansat la Salonul Auto de la Tokyo. Micul UC-BEV va fi produs în serie, ajungând la vânzare acasă în Jpaonia până la sfârșitul anului viitor. Și tot acolo va și rămâne, cel mai probabil – în special datorită dimensiunilor. Este lung de doar 249 cm, lat de 129 cm și înalt de 155 cm. Ca idee, este cu 20,5 cm mai scurt și cu 37,3 cm mai îngust decât un Smart ForTwo EQ !

Ideal pentru Tokyo, acolo unde nici coada pisicii nu mai are loc. Hopa, ar fi perfect și pentru Taxa Oxigen a „doamnei” primar general din București. Va avea „o rază de bracaj extrem de mică” – deci va putea evita ZACA (Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului) dacă va dori. Însă nu are de ce, pentru că propulsia este complet electrică. Iar acumulatorii vor oferi energie pentru 100 km, la o viteză nu mai mare de 60 km/h. Ah, dar există chiar două versiuni. Cea neagră este pentru business, cu interior reconfigurabil pentru „drive, office, sau relax”. Ce spuneți doamna Firea, e bun de birou mobil și selfie-uri?! 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*