Stiri / Video

Ferrari de Finali Mondiali: 488 GT3 & Challenge Evo (video)

Două modele clar demne de Finali Mondiali, eveniment desfășurat pe circuitul Mugello din Italia. Și mai ales demne de zicala „nimic nu e mort, totul se transformă”. Deci, să trăiască și să depășească noile 488 GT3 Evo și 488 Challenge Evo.

În lumea clienților „mondeni”, Ferrari are un Finali Mondiali zilnic. Poate de aceea deja faimoasa serie 458/488 a primit deja un succesor – F8 Tributo. Ba chiar doi, dacă ne gândim că deja au prezentat și versiunea F8 Spider. Însă, pasionații de motorsport sunt încă în era 488. De acum, cu Evo. Și bucuria este generală – atât pentru cursele de client, cât și pentru cele de anduranță. 

Evident, 488 Challenge Evo este versiunea dedicată „clienților”. Ai suficienți bani și chef de motorsport, un astfel de bolid italian te așteaptă cu portierele deschise și scaunul spartan nu foarte confortabil. Iar de acum inginerii promit tifosilor și mai multă aerodinamică. Cu 30% pe față și 50% pe spate. Și îmbunătățiri la nivelul diferențialului electronic, al frânelor ABS sau sistemului de control al tracțiunii. Și asta nu e tot – frânele ceramice sunt și mai durabile. Iar la interior pilotul este dotat cu un nou volan și sistemul cu cameră video de pe 488 GTE.

Finali Mondiali de ne vine să Mugello

De partea cealaltă, 488 GT3 este și el la fel de Evo. Însă pentru mai toate competițiile oficiale din circuitul internațional de GT. Inclusiv pentru cursa de 24 de ore de la Le Mans. Că doar în 2020 trebuie să le amintească tuturor cine este „boss” – anul acesta mândria fiind un pic terfelită de reamintirea momentului Ford-storic din 1966 (Ford v Ferrari, mergem să-l vedem la cinema de la jumătate lui noiembrie). Ah, nu mai contează trecutul, ci mai ales viitorul.



Și viitorul arată clar de Finali Mondiali pentru 488 GT3 Evo. Și el dotat cu o nouă aerodinamică. Dar mai ales cu o bară față creată după 18.000 de ore de calcule, simulări CFD și teste în tunelul de vânt! În plus, la fel ca la 488 GTE, noua versiune are ampatamentul alungit – pentru o conversie rapidă între specificațiile de GTE sau GT3. Și asta nu e tot. Ferrari și Sabelt au dezvoltat un nou scaun – cu 2,4 kg mai ușor. Și, special pentru acel 24H Le Mans, există și un kit opțional „24H/Endurance”. Dotat cu de toate – chiar și lumini LED de 4500 lumeni! 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*