M2 CS ar putea fi cel mai interesant BMW de la LA Auto Show. Fix pentru că este doar un pic mai altfel decât galeria strălucitoare de M-uri care și-a confirmat prezența: M8 Gran Coupé, X5 și X6 M. Plus toate versiunile lor Competition.
La fel ca M3 și M4 CS, noul M2 CS este doar o ediție specială. Bazată și crescută din aluatul deja excelentului M2 Competition. Însă, BMW adaugă un mix de „semințe” noi. În primul rând, și aici puriștii vor fi extaziați, M2 CS are și transmisie manuală. Adică una cu șase trepte, în locul automatei M DCT. Apoi, va exista și un M2 CS Racing, noul „entry-level” pentru pasionații de M Motorsport. Adică cei care vor un bolid pentru cursele de amatori sau segmentele clubsport.
Înapoi la recent dospitul M2 CS, ediția specială aduce cu sine, desigur – și un plus de putere. Adică se dotează cu 450 CP (+40 față de M2 Competition) și 550 Nm. Iar asta înseamnă un 0-100 km/h în 4 sau 4,2 secunde. Cum trăim în secolul XXI, vă las să ghiciți care valoare aparține transmisiei manuale (indiciu – este cea de-a doua!). Măcar, cu pachetul M Driver limita electronică intervine la fel, la 280 km/h. Apropo, chiar contează pentru cineva și faptul că M DCT-ul are valori mai bune de consum?!
M2 CS, un tenor de sonor
Pe noi ne interesează ce vrea să insinueze BMW cu ideea că „sistemul de evacuare reprezintă o evoluţie atât la nivel vizual, cât şi auditiv faţă de BMW M2 Competition”. Mai ales că șoferul poate modifica nivelul sonor prin M Engine Dynamics Control și butoanele de selecţie directă de pe consola centrală. Deci nouă ni se pare că bavarezii sugerează că nici nu mai ai nevoie de un sistem audio în interiorul cockpit-ului din fibră de carbon, CFRP, Alcantara și piele Merino. Deci, hop în scaunele M Sport preluate de la M4 CS.
Și la drum, pentru că noua finisare Misano Blue metalizată nu se prezintă singură, în ciuda prețului de 95.000 de euro pe care îl veți da în Germania pe un M2 CS. Și în mod clar noul bolid are ce arăta, dar și ce ascunde. Din categoria secretă menționăm suspensia M adaptivă de pe M4, diferenţialul autoblocant spate, sau frânele M Sport (opțional M carbon ceramice). Din categoria de laudă să nu uităm de cât plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) a fost nevoie pentru fiecare plafon, capotă, noul spliter frontal, spoilerul gurney şi difuzorul spate (printre altele).