Stiri / Video

Audi x3: R8 V10 RWD & LMS GT4, plus RS Q8

Audi are trei noutăți interesante. În ordinea „numerelor de pe tricou”, avem noul model cu tracțiune spate R8 V10 RWD. Dar și versiunea sa dedicată curselor, R8 LMS GT4. Iar nelansatul RS Q8 face deja furori – doar ce a doborât recordul SUV pe Nurburgring.

Nu demult, Audi a oferit fanilor un R8 gata să-și driftuiască pneurile spate până la epuizare. Se numea R8 V10 RWS și avea statut de serie limitată, la doar 999 exemplare. Exclusivitate nu va mai fi o problemă de acum, deoarece noul R8 V10 RWD este o parte integrantă din gama cu facelift. Și este disponibil atât în versiunea Coupé, cât și cea Spyder. Cea din urmă perfectă pentru a băga tot fumul de pneuri decimate în cabină în timpul „gogoșilor”…

Diferențele față de varianta Quattro nu sunt majore. Indiciile principale sunt noua nuanță gri „Kemora”, dar mai ales faptul că faimoasa aripă ventrală este de acum vopsită în culoarea caroseriei. Sub „capotă” se află același foarte purist V10 aspirat natural, de 5,2 litri. Acesta produce de acum 540 în loc de 570 CP, cuplul fiind și el de 540, în loc de 560 Nm. Perfect, totuși, pentru sprinturi la 100 km/h în 3,7 (3,8 s pentru Spyder) secunde și viteze maxime de 320 sau 318 km/h. Și prețurile au fost reduse – în Germania Coupé-ul pornește de la 144.000 euro, iar versiunea Spyder de la 157.000.

R8 V10 RWD și opțiunea curselor

Audi a prezentat în același timp și surata dedicată curselor – versiunea LMS GT4. Aceasta are multe în comun cu varianta RWD – inclusiv tracțiunea pe puntea spate. De asemenea, cele două modele sunt produse la un loc, Böllinger Höfe – Neckarsulm, Germania și împart aproximativ 60% din componente. LMS GT4 a primit, printre altele, un nou volan (de la GT2) de unde pilotul poate alege nu mai puțin de 8 setări individuale pentru ABS și controlul tracțiunii.



Și mai interesant pentru cei care vor performanțe fără a participa neapărat la curse, Audi are un nou record în panoplie. RS Q8 nici nu a fost lansat oficial, încă, și deja culege laurii pe circuitul Nurburgring Nordschleife. Astfel, marele SUV este deținătorul unui nou record în categoria sa. Timpul său, de 7 minute și 42,2 secunde, este cu mult mai bun decât cel postat de precedentul „rege”. Mai exact, mult mai micul și mai ușorul Mercedes-AMG GLC 63 S plecase acasă în Affalterbach după un parcurs de 7 minute și 49,3 secunde! 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*