A sosit Octavia cu numărul 4, la scurt timp după Golf-ul cu numărul 8. Și totuși, Skoda are modelul mai mare. Doar Golf a fost prezentat drept hatchback. Iar Octavia drept liftback și Combi.
Update: Pe noul Golf încă regăsim variante cu suspensii semi-independente pe spate în funcție de motorizare (sub 130 CP). Deoarece vorbim despre aceeași platformă tehnică este foarte posibil să regăsim aceeași soluție și pe noua Octavia. Momentan, comunicările oficiale nici nu au confirmat, nici nu au infirmat tipurile de suspensii folosite.
Dacă vrem să fim corecți, Octavia nu se află chiar la jumătatea generațiilor fratelui Golf, ci un pic mai sus. Aceasta deoarece, înainte de relansarea modernă din 1996, Skoda a mai folosit numele Octavia și între 1959 și 1971. Drept pentru care se poate lăuda că Octavia 4 a sosit la timp pentru aniversarea a șase decade de existență. Și a sosit mai stilată, mai practică, mai tehnologizată. Și cu mai multe elemente „simply clever”.
Stilistic vorbind, clienții de Octavia vor respira ușurați mai ales datorită renunțării la farurile ciudate de pe Octavia 3 cu facelift. În rest, este mai modernă și se înscrie cu brio în stilul nou al casei. Are chiar și faruri matrix LED, dar mai ales aceleași „aripi” 3D ale stopurilor ca și Kodiaq sau Scala. Interiorul este cel cu adevărat revoluționar. Primul care te impresionează este volanul cu două spițe. Al doilea este instrumentarul de bord digital de 10,25 inch, la fel de nou. Iar sistemul de infotainment MIB3, preluat din grup, are între 8,25 și 10 inch. Precum și un „touch bar” parcă dedicat plăcerii doamnelor…
Octavia 4, cu multe opțiuni
Să trecem la date concrete. Octavia 4 este de acum mai mare. Versiunile liftback și Combi au aceeași nouă lungime – 4689 mm. Ampatamentul a rămas același, de 2686 mm. Totuși, pasagerii din spate au parte de +5 mm în zona genunchilor. Iar portbagajele au crescut cu 10 (600 litri pentru liftback), respectiv 30 de litri – Combi-ul ajunge la n cavernos 640 litri. Jantele au de acum 19 inch, în timp ce coeficientul aerodinamic a scăzut la 0,24 sau 0,26 pentru liftback / Combi.
Sub capotă se află cam aceleași opțiuni pe care le-am văzut și la Golf. Octavia 4 plusează la transmisii – 6 manuală, 6 sau 7 DSG și tracțiune integrală pe versiunile de vârf. Totul începe și se termină cu TSI și TDI. Avem 1.0 sau 1.5 TSI și 2.0 TSI/TDI. Cu 110, 150 sau 190 CP pe TSI. Și 116, 150 sau 200 CP pentru modelele diesel. Însă asta nu este tot, deoarece avem și alternative. Pe CNG, de 130 CP. Sau mild hybrid pe 48V, de 110 sau 150 CP. Și cireașa de pe tort este Octavia 4 iV, plug in hybrid. Aceasta oferă – la fel ca la Golf – 204 CP. Și are o baterie de 13 kWh, suficient pentru parcursuri EV de 55 km (WLTP).