DBX ar putea fi cu ușurință cea mai importantă premieră europeană de la… Salonul Auto de la Los Angeles. Și uite cum Aston Martin merge la Hollywood după Bentley, Rolls-Royce, sau Lamborghini cu propriul super-SUV.
Hmm, stilul este întotdeauna o chestiune de gusturi, însă s-ar putea ca Aston să fi dat lovitura cu cel mai frumos super-SUV. Eu unul nu mă pot obișnui încă cu deciziile designerilor de a grefa și linii și elemente clasice pe tiparul proporțiilor unor SUV-uri. Pentru mine, Bentayga și Cullinan sunt exerciții de stil dezastruoase. Lamborghini, poate mai puțin. DBX și mai puțin. Însă nici AM nu are vreo șansă să-l detroneze pe LR Velar din topul modei SUV…
Oricum, super-SUV-ul DBX va face numeroase victime printre cei care-și permit unul. Este chiar mai exotic decât Rolls & Bentley, iar asta spune multe despre mania personalității unora… Nu va fi cel mai puternic, cel puțin momentan. DBX are sub capotă un V8. Acel twin-turbo de 4 litri de pe DB 11 și Vantage. Și o mulțime de Mercedes-AMG-uri, să nu uităm. Are totuși propria personalitate. Una de 550 CP și 700 Nm.
DBX vrea la joacă
Toată puterea trece prin automata cu nouă trepte către sistemul AWD. Unul dotat cu diferențial central activ și diferențial spate (electronic) cu alunecare limitată. Așadar, e gata de joacă și pe șosea și în afara sa. Și e gata să fie cuminte (are cilindri cu dezactivare) sau necuviincios – datorită evacuării active. Cu o greutate de 2245 kg, DBX nu este deloc o silfidă (duh aerian feminin din mitologia… germană). Și totuși sprintează la 100 km/h în 4,5 secunde și nu se oprește decât la 291 km/h.
Și nici nu este cel mai mic din parcare: 5039 mm lungime, 1998 mm lățime, 1680 mm înălțime și un ampatament de 3060 mm. Drept pentru care se pretează la ambarcarea tuturor cumpărăturilor făcute de nevastă și amantă (nu în același timp, totuși) în portbagajul de 632 litri. Ah, dacă totuși cineva greșește și este prins asupra faptului, DBX îi permite o evadare în junglă. Cu unghiurile sale maxime de 25,7 / 27,1 / 18,8 grade și adâncimea de jumătate de metru a vadului. Iar la divorț poate mai contează și garda la sol de 190 – 235 mm… Psst, să nu-i spuneți nimic avocatului de prețul de 193.500 euro, totuși!