Stiri / Video

Mini-racheta JCW GP decolează din LA (video)

JCW GP detonează performanțele în stil Mini la Hollywood. LA Auto Show este în plină desfășurare, iar noi ne-am gândit să nu trecem cu vederea racheta de buzunar euro-britanică.

Suntem din ce în ce mai supărați pe britanici pentru Brexit – nu vrem taxe în plus pentru a ne bucura de mini-rachete precum noul John Cooper Works – JCW GP. E adevărat, nu prea mulți dintre noi vor avea oricum ocazia de a-l ascunde într-un garaj (mititel, desigur). Nu de alta, dar va deveni disponibil din martie 2020 în doar 3000 de exemplare. Însă nici o grijă, deoarece a treia generație JCW GP este doar unul dintre cele mai puternice modele de la Mini. 



Aceasta deoarece JCW GP este de fapt geamăn cu recent lansatele John Cooper Works Clubman şi Countryman. Toate trei împart același propulsor cu patru cilindri – utilizat și de BMW M135i: 306 CP și 450 Nm. JCW GP, în schimb, este bazat pe Mini-ul Hatch în trei uși și are doar două locuri – pentru el și ea, sau invers. Chiar nu contează. Ce este important este că ambii vor avea parte de distracție pe circuit. De la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde, apoi pe viraje și în linie dreaptă cu până la 265 km/h.

LA (Auto Show) JCW GP detaliile contează

Așadar, cifrele ar putea fi înșelătoare – JCW Clubman și Countryman, dotate cu tracțiune integrală All4 sunt chiar mai sprintene… pe sprint (4,9 și 5,1 secunde la 100 km/h). Însă la JCW GP contează și atmosfera… racing, în stil BTCC. Adică British Touring Car Championship, desigur. Și aici detaliile sunt cele care fac diferența. Și nu doar la nivel de design – care include un spoiler de hayon foarte sport și chiar plăci din fibră de carbon pentru aripile evazate ale roților.

JCW GP are parte de elemente care îl vor ajuta să ducă la bun sfârșit sesiuni cât mai îndelungate de distracție pe circuit. Cum ar fi conceptul specific pentru alimentarea cu ulei şi răcire, sistemul de evacuare sport, diferențialul mecanic blocant de pe puntea față, setările diferite ale șasiului sau suspensia cu 10 mm mai joasă decât pe un John Cooper Works „normal”. Sau ar mai fi sistemul de frânare sport și rigidizarea în plus a caroseriei şi a conexiunii dintre motor şi suspensie. Iar pe noi ne interesează și câte bagaje putem pune în spatele celor două scaune… 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*