Stiri / Video

Auto Guangzhou: lux GLS sau EV UX 300e (video)

Auto Guangzhou reușește să nu fie eclipsat de fastuosul LA Auto Show, aducând pe „catwalk” două noutăți internaționale majore. Mercedes s-a prezentat cu primul Maybach GLS. Iar Lexus cu primul său EV – UX 300e.

Știm că întreaga lume este ațintită cu ochii pe LA Auto Show din cauze Musk-iene. Doar Tesla tocmai a prezentat noul său pickup – Cybertruck. Însă, realitatea este că va mai trece mult până când acesta va ajunge pe Marte. Pardon, în Europa. Spre deosebire de Maybach GLS 600 și UX 300e, care vor fi livrate clienților de pe Bătrânul Continent cu mult mai repede. Toate trei au totuși ceva în comun – fiecare se adresează unui anume tip de client.



Pentru Maybach GLS 600 publicul țintă este cât se poate de clar. Iar Cullinan și Bentayga ar putea avea motive de îngrijorare. Nu de alta, dar GLS 600 le bate la un capitol neașteptat: spațiul interior. Mercedes a eliminat rândul trei și a păstrat doar două fotolii prezidențiale în spatele șoferului. Iar la un ampatament de 3135 mm, spațiul este cu adevărat… regal. În plus, exteriorul are parte de mai mult crom decât am văzut pe automobile în ultimele 2-3 decenii la un loc… Și ar mai fi jantele spițate de 22 sau 23 inch. Sau cele opt nuanțe bi-ton…

Însă totul pălește în comparație cu opulența afișată în interior. Sigur, avem și un comentariu acid de făcut. Unul cu privire la postul de „chauffeur”, care arată cam ca la… GLS. În rest, numai de bine, în clinchet de pahare de șampanie… Și oricare altă opțiune de confort, tehnologie sau lux imaginabilă! Ah, să nu uităm, sub capotă se ascunde un nobil V8. De proveniență AMG, după câte se pare. De 4 litri și cu twin-turbo. Gata să elibereze 558 CP și 730 Nm. Plus încă 22 CP și 250 Nm când este apelat „valetul” EQ Boost de 48V.

Auto Guangzhou, electro-japonez

Rămânem în sfera premium, deoarece și Lexus are ceva interesant de arătat. Primul său vehicul complet electric din istorie. Este unul de-a dreptul neimpresionant, la prima vedere. Nu de alta, dar UX 300e arată aproape identic cu oricare alt UX convențional. Până și portul de reîncărcare este pus în același loc… Schimbările ultra-subtile includ noi jante aero, scăderea gărzii la sol cu 20 mm și modificarea instrumentarului de bord.



Lexus promite că UX 300e va deveni disponibil și în Japonia sau Europa, nu doar în China. Însă pe Bătrânul Continent ar putea avea dificultăți să impresioneze din punct de vedere tehnic, la fel ca Mazda MX-30. Are tot un singur motor electric, de 150 kW și 300 Nm. Precum și un set „mititel” de acumulatori, de 54,3 kWh. Cu 400 de km în stil NEDC. Iar performanțele vor fi, probabil, străvezii datorită masei de 1900 kg. Măcar încărcarea este rezonabilă – 7 ore la AC de 6,6 kW și 50 de minute la DC de 50 kW. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*