Stiri / Video

Sportback sau e-tron – rămânem LA ambele (video)

Cu ajutorul celor de la Audi ne-am adus aminte de premiera de la LA Auto Show a noului e-tron Sportback. Așa, oricine le poate avea pe ambele. Adică atmosfera de coupé cu patru portiere și propulsia pur electrică.

Constructorul din Ingolstadt ne-a reamintit de e-tron Sportback „din greșeală”. Pe ei îi interesa de fapt SUV-ul e-tron, care a primit ceva îmbunătățiri tehnice și estetice. Adică are o autonomie extinsă la 436 km WLTP (+25 km) și opțiunea echipării cu pachetul estetic S line. Acesta aduce noi jante de 20 inch, suspensie pneumatică sport și o serie de „cosmetizări” sportive ale caroseriei.



Înapoi la e-tron Sportback, acesta preia noile coordonate de crossover dinamic aduse și de Q3 Sportback. Și le transpune în formatul dimensiunilor impozante ale SUV-ului complet electric. Așadar, avem parte de un coupé-SUV lung de 4901 mm și destul de înalt, la 1616 mm. Tot designul este foarte Audi, de la grila Singleframe și farurile matrix LED la bagheta luminoasă care conectează stopurile LED în spate.

Sportback și e-tron, desigur

Audi e-tron Sportback va fi disponibil de la început și cu pachetul S line, iar datele sale tehnice sunt virtual identice cu modelul SUV e-tron. Versiunea e-tron Sportback 55 quattro va avea aceeași baterie de 95 kWh (86,5 kWh net), însă autonomia este o ideea mai bună: 446 km (WLTP). Performanțele sunt însă la fel: 0-100 km/h în 6,6 secunde (5,7 s în modul boost, disponibil pentru 8 secunde) și 200 km/h viteză maximă. De notat, modul boost crește puterea de la 265 la 300 kW, iar cuplul urcă de la 561 la 664 Nm.



Odată cu lansarea pe piață, atât e-tron cât și e-tron Sportback vor avea parte și de o nouă versiune de bază – 50 quattro. Aceasta va avea un preț mai accesibil – €69.100 / €71.350 (Sportback) și performanțe un pic mai… scăzute. Puterea ajunge la 230 kW și 540 Nm, iar acumulatorii vor avea „doar” 71 kWh (64,7 kWh net). Astfel, autonomia scade la 336 / 347 km (Sportback). Însă, sistemul reduce și masa cu 120 kg, astfel încât cifrele dinamice sunt foarte apropiate. Adică de 6,6 s la 100 km/h și 190 km/h viteză maximă. Nu e rău deloc…

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*