Stiri

X1 și X2, mai PHEV cu xDrive25e (video)

X1 și X2 nu sunt noi modele de navete spațiale din saga Star Wars. Sunt, totuși, exemple ale gândirii cu accent pe viitorul companiei bavareze BMW. Și sunt, de acum, mai PHEV în versiunile xDrive25e.

Noile BMW X1 xDrive25e şi BMW X2 xDrive25e vor deveni disponibile pentru comenzi de anul acesta, întregind strategia de electrificare plug in hybrid a modelelor sale SUV. Avantajele sunt, pentru modelele compacte de categorie ușoară, trenul de rulare electric combinat cu bateria Li-Ion de nouă generație și disponibilitatea tracțiunii integrale.



Sistemul plug-in hybrid al noilor X1 și X2 xDrive 25e nu diferă prea mult de ceea ce oferă suratele mai mari – X3 și X5 PHEV. Atât doar că BMW respectă reducerea la scară. Astfel, motorul pe benzină, turbo, are doar 1,5 litri și trei cilindri. Dacă sună cunoscut, este pentru că vine de la alte modele ale casei – precum Mini Cooper SE Countryman sau BMW 225xe Active Tourer. Oricum, cei 125 CP și 220 Nm se combină cu puterea motorului electric special dezvoltat. Acesta adaugă 95 CP şi 165 Nm pe puntea spate.

X1 și X2, hai cu noi la joacă pe xDrive 25e

Cu motorul termic antrenând roțile față și cel electric pe cele spate, X1 și X2 justifică apelativul xDrive 25e și pe partea de tracțiune integrală. Iar puterea totală este de 220 CP și 385 Nm, suficient pentru sprint-uri până la munte în 6,9 secunde (la 100 km/h) pentru X1. Micul X2 este chiar mai sprințar, atingând 100 km/h în 6,8 secunde. Viteza maximă este de 193 / 195 km/h.

Și mai important, conducătorul poate merge complet electric undeva la 54-57 km. Iar viteza maximă în acest mod este de nu mai puțin de 135 km/h. Acumulatorii se pot reîncărca direct de la o priză convențională în cinci ore – sau de la un wallbox BMW i în 3,2 ore. În ciuda spațiului necesar poziționării bateriei, X1 xDrive25e rămâne totuși cu un portbagaj încăpător: 450 / 1470 litri. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*