911 Turbo S este clasic. Adică ICE – cu propulsie termică. Nu cu acționare electrică, precum Taycan Turbo S. Trebuie precizat, pentru germanii au devenit un pic confuzi în ultimul timp.
Cu siguranță este un 911 și cu siguranță este Turbo, iar S-ul provine de la sportivitate – nu de la siguranță. Noua generație 911 a primit recent cel mai de vază reprezentant al său. Iar „regele” vine primăvara, în format Coupé și Cabriolet. De la 224.144,83 € pentru primul. Și de la 237.738,20 € pentru cel de-al doilea – ambele în România și cu TVA inclus.
Pentru banii aceștia clienții români primesc mult Porsche. Și mult 911. Plus noul motor boxer de 3,8 litri cu două turbocompresoare VTG. Este capabil să dezvolte 650 CP – cu 70 mai mulți decât generația trecută. Cuplul maxim a urcat și el cu 50 de Nm la 800 Nm. Cu PDK-ul cu opt trepte zboară la rasul solului la 100 km/h în 2,7 secunde. E cu 0,2 s mai bine. Viteza maximă este însă aceeași – un foarte nelegal 330 km/h.
911 Turbo S, aromă de Porsche modern
Designul nu diferă foarte mult față de 911 Carrera. Performanțele sunt, în schimb, mai bune decât anterior. Sprintul la 200 km/h este de acum cu o secundă mai scurt decât la modelul precedent (8,9 secunde). Partea frontală este intens modificată – prize de aer masive, faruri LED matrix întunecate. Are și spoiler frontal pneumatic extensibil. Plus o aripă posterioară cu 15% mai mare.
Fiind un 911 Turbo S, nu puteau lipsi aerodinamica adaptivă. Sau ecartamentele mărite și jantele/pneurile asimetrice, de 20 de inchi pe față și 21 pe spate. Plus șasiul cu Porsche Active Suspension Management (PASM), o gardă la sol redusă cu 10 mm și sistemul de evacuare sport cu clape reglabile. Iar interiorul nu mai are nevoie de prezentare… noi deja ne aranjăm scaunele sport inspirate de originalul „tip 930”.