Stiri

Electrificare japoneză în România: Mazda MX-30 și Honda Jazz

Mazda MX-30 și Honda Jazz au ajuns oficial la noi în țară. Ați văzut câte de curat poate fi aerul nostru dacă nu mai ardem combustibili fosili non-stop?! Nu trebuie să renunțăm la automobile – ci doar să le electrificăm.

Pandemia de coronavirus a demonstrat cât de mult ne poluăm planeta, printre altele. Însă nu vă faceți iluzii – automobilele nu sunt marele pericol. Ci mai ales fac parte dintr-o problemă mai gravă, care include și avioanele și vapoarele și mai ales fabricile din întreaga lume. Soluția este la îndemână – putem să electrificăm transportul personal.

În România ar fi bine să o facem rapid, cât încă mai avem Rabla Plus și programul standard cu Eco Bonus. Avem și două japoneze numai bune pentru zone electrică și hibridă: MX-30 și Jazz. Mazda propune primul său model complet electric și în România. Iar Honda va aduce noua generație Jazz doar în combinație cu sistemul hibrid e:HEV.

MX-30 și Jazz, opțiuni mai nepoluante

SUV-ul de oraș MX-30 poate fi comandat în România în trei variante de echipare: GT, GT Plus și o ediție specială de lansare. Nu lipsesc nici pachetele de personalizare: Luxury Vintage, Luxury Modern, sau Premium. Iar singurul opțional este… trapa. Prețurile pornesc de la 33.490 de euro (TVA inclus), pentru MX-30 GT. Versiunea de lansare este fix la mijloc, costând 33.990 euro. Iar varianta de top GT Plus nu este departe – la 34.090 euro.

MX-30 are un motor electric de 143 CP și cuplu maxim de 265 Nm. Plus acumulatori de 35,5 kWh, cu autonomie de 200 km (WLTP). Și 0-100 km/h în 9,7 secunde și Vmax de 140 km/h. Noul Jazz e: HEV va fi disponibil în România din iulie 2020 în doua variante de echipare. Elegance costă 23.850, iar Executive pornește de la 25.350 euro – ambele fiind eligibile pentru Eco Bonus-ul programului Rabla.

Spre deosebire de MX-30, Jazz combină două motoare electrice compacte și un motor pe benzină de 1,5 litri. Puterea totală este de 109 CP și cuplul maxim electric este de 253 Nm. Suficient pentru a ajunge la 100 km / h în 9.4 secunde și apoi la 175 km/h. Eficiența sistemului hibrid înseamnă emisii de CO2 de la 102 g / km (WLTP) și un consum de 4,5 l / 100 km. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*