GLB – sau cum Mercedes a descoperit formatul compact pentru 7 locuri. Proporții de SUV tradițional, parcă inspirate de Clasa G. ADN de Clasa A și Clasa B. Și dimensiuni ce rivalizează cu superiorul său ierarhic – GLC.
În China, la Auto Shanghai 2019, am admirat conceptul GLB. Iar acesta a devenit rapid un produs de serie. Poate nu la fel de îndrăzneț la capitolul implicare stilistică. Dar pe aproape. Și la fel de neobișnuit la capitolul alocării resurselor pentru pasageri. Designul noului GLB este în mod voit o reminiscență a vremurilor când SUV-urile erau mai dure și mai pure. Distincție necesară la nivel vizual.
Aceasta deoarece la capitolul dimensiuni GLB și GLC sunt aproape frați gemeni. GLB are 4634/1834/1658 mm (L/l/h) și un ampatament de 2829 mm. GLC are 4656/1890/1644 și ampatament de 2873 mm. Practic, noul SUV are 10 cm în plus față de Clasa B din care este derivat și doar câțiva mm în minus față de următorul SUV din gamă. Suficient pentru a oferi spațiu pentru șapte persoane la bord. Sigur, ultimii doi – aflați pe propriile locuri individuale, nu trebuie să depășească 1,68 metri. Părerea noastră este că Mercedes i-a cam semnat condamnarea Clasei B. Nu de alta, dar GLB are chiar și banchetă care culisează și cu spătar ajustabil.
GLB, Mercedes la munte și la mare
În format cu cinci locuri, GLB este pregătit să înghită oricâte bagaje – portbagajul variază între 560 și 1755 litri. Producția va avea loc la fabrica Aguascalientes din Mexic, însă la fel ca rudele europene din Clasa A și B, GLB are toate bunătățile tehnologice posibile. Iar cel care iese la rampă este, desigur, sistemul de infotainment MBUX. Acesta are câte 2 ecrane de câte 7 inch (sau 10,25 inch) și compatibilitate standard cu Apple CarPlay și Android Auto.
GLB este oferit cu tracțiune față sau integrală 4Matic. Iar cea din urmă nu este deloc un moft. În primul rând pentru că vine însoțită de un Off-Road Engineering Package. Acesta adaugă o funcție specială de iluminare pentru farurile LED Multibeam. Plus un mod special off-road selectabil din interior care blochează distribuția 505/50. Plus alte câteva artificii tehnice – precum Downhill Speed Regulation (DSR) variabil între 2 și 18 km/h.
Sub capotă, Mercedes ascunde noua generație de motorizări în patru cilindri, pe benzină și diesel, dedicată modelelor sale compacte. Baza este GLB 200 d de 150 CP / 320 Nm (0-100 km/h în 9 secunde, 204 km/h și 4,9 l/100 km), cu sau fără tracțiune integrală. Urmează GLB 200 de 163 CP / 250 Nm (9,1 sec, 207 km/h, 6 l/100 km). Este oferit doar cu tracțiune față și cu transmisie automată 7G-DCT. Toate celelalte motorizări au parte de noua 8G-DCT. GLB 220 d 4Matic este vârful diesel, de 190 CP și 400 Nm (7,6 sec, 217 km/h, 5,2 l/100 km). Iar GLB 250 4Matic livrează 224 CP / 350 Nm și performanțe satisfăcătoare: 6,9 sec, 236 km/h și 7,4 l/100 km.