Stiri

Trophy-R își ia R.S. Days libere la Spa… Spa-Francorchamps (video)

După ce a dat lovitura pe legendarul Nurburgring Nordschleife, a sosit timpul pentru o vizită de relaxare la Spa. Spa-Francorchamps, adică. Acolo unde, în direct pe rețelele de socializare, Renault Megane RS Trophy-R și-a adjudecat un nou record.

Trebuie să-i apreciem pe francezi pentru curaj. Să ataci un timp record este o întreprindere foarte periculoasă. Pentru blazon, mai ales, dacă nu reușești. De aceea majoritatea producătorilor fac totul în spatele ușilor închise, într-un secret absolut. Astfel, dacă totul se soldează cu o nereușită, există posibilitate negării. Nu există nici extratereștri… și nici acea încercare de record. Însă Renault Sport a mers contrar opiniei populare și a livrat recordul în fața audienței mondiale, în direct.



Astfel, după ce a rezolvat „Iadul Verde”, Trophy-R are de acum și cel mai bun timp, în categoria tracțiune față, pe la fel de legendarul circuit de la Spa-Francorchamps. El a fost stabilit în cadrul evenimentului R.S. Days la valoarea de 2’48’’338, fix la ora 11:55. Este cu 5 secunde mai bun decât cel anterior – deținut, din ce ne aducem aminte, de Honda Civic Type R. Și nimeni nu poate să conteste realizarea, deoarece mai sus ați putut viziona chiar „feed-ul” live de pe 24 iulie…

Trophy-R la Spa-Francorchamps, restul de 500 de exemplare la noi

Renault Sport se tot joacă de ceva vreme cu a patra generație Megane. Astfel au apărut, pe rând, Megane RS. Apoi versiunea Trophy. Și acum urmează ediția specială Trophy-R. Aceasta va ajunge la clienți înainte de sfârșitul anului 2019, sub forma unei foarte egoiste serii limitate. De doar 500 de unități. Ca vulpea la struguri, am putea spune că oricum are același motor – de 300 CP.



Însă Trophy-R a fost dezvoltat de o echipă dedicată, pe trei direcții principale. Prima a fost reducerea masei – până la 130 kg față Megane RS Trophy fără opționale. A doua a avut legătură cu apăsarea aerodinamică, iar a treia cu evoluția șasiului – menită să ofere un plus consistent de stabilitate. Și au mai beneficiat de asistență și din afară – de la Akrapovič pentru sistemul de eșapament. De la Brembo pentru frâne. Bridgestone pentru anvelope, Öhlins pentru amortizoare și Sabelt pentru scaunele de competiție. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*