Concept 4, conform BMW, este „esenţa estetică a unui coupé BMW modern”. Vă mai aduceți aminte de controversele din era Bangle?! Ei bine, distilatul începe să fie la fel de volatil și acum.
Masivul X7 și Seria 7 facelift au adus în prim plan dimensiunile impozante ale grilei radiatorului. Noua generație X6 a plusat, aceasta devenind iluminată. Iar la Salonul Auto de la Frankfurt, BMW a mers încă odată într-o direcție controversată. Poate chiar interzisă, dacă ne luăm după numele noii nuanțe de caroserie – „Forbidden Red” – utilizată pentru Concept 4.
Marea problemă nu o reprezintă abordarea grilei radiatorului – aceasta evocă de fapt forma unor modele istorice precum BMW 328 sau 3.0 Csi. Ci, desigur, dimensiunile acesteia. Concept 4 este, totuși, doar un prototip. Iar de cele mai multe ori totul este nuanțat până la sosirea versiunii de serie – Seria 4, în cazul de față. Însă, cu siguranță, ne așteptăm la o perioadă „bangle-interesantă”…
Concept 4, dar să vedem cu ce se laudă
Treceți peste această interpretare chestionabilă a viitorului limbajului de design al mărcii. Să vedem detaliile. Spre exemplu, poate nu ați observat, dar ele mentele care construiesc grila şi prizele de aer sunt construite din mici bucăți de „4-uri”. Iar farurile LED nu sunt acoperite cu sticlă, ci parte din caroserie – în stilul sculpturilor 3D.
Iar BMW Concept 4 are proporțiile perfecte ale unui coupé – capotă lungă, ampatament extins, plafon plonjat și console scurte. În spate, stopurile – în forma literei „L”, desigur – sunt realizate dintr-un singur element cu fibră optică. Iar difuzorul integrează evacuările de mari dimensiuni, de formă asortată. Evident, nici un detaliu și despre ce se ascunde sub capota lui Concept 4…